Retro

Sestra Żuku se jmenovala NYSA, v České republice je dnes skoro zapomenutá

22. 7. 2024
Doba čtení: 11 minut

Polská krabice: Żuk znamenal vítané oživení nabídky lehkých užitkových modelů na československém trhu

15. 7. 2024
Doba čtení: 14 minut

Škodověnko, má lásko! Od Tudora po Škodu 1000 MB aneb čím se jezdilo před rokem 1989

12. 7. 2024
Doba čtení: 1 minuta

MULTIfunkční diblík se jmenoval Multipla. Jezdil i v Československu

8. 7. 2024
Doba čtení: 14 minut

Ford Thunderbird letos slaví sedmdesátku! Mladistvý roadster se proslavil nadčasovým designem a slavným jménem

28. 6. 2024
Doba čtení: 14 minut

Citroën ID/DS: Je francouzská „Bohyně“ pokrok, nebo exhibicionismus? Vydali jsme se po stopách jejího vývoje

18. 6. 2024
Doba čtení: 19 minut

Francouzský okruh Linas – Montlhéry zažil slávu i slzy. Letos slaví rovných sto let

10. 6. 2024
Doba čtení: 9 minut

Rachotivé, hlučné, a hlavně pomalé vozítko: Multicar se osvědčil nejen v Československu, ale všude, kam se dostal

4. 6. 2024
Doba čtení: 11 minut

Luxus ve jménu rotoru: NSU Ro80 přišel v nevhodnou dobu…

31. 5. 2024
Doba čtení: 11 minut

Československo-rumunské obchodní vztahy se promítly i do importu náklaďáků: naše silnice obohatily Carpati a Bucegi

27. 5. 2024
Doba čtení: 16 minut

V Československu prakticky neznámá: Velká Simca Vedette vznikla ve spolupráci s Fordem

20. 5. 2024
Doba čtení: 13 minut

Luxusní, velké, pohodlné, ale nepříliš oblíbené: Fiaty 1500 L, 1800, 2100 a 2300 na italských, evropských i československých silnicích

15. 5. 2024
Doba čtení: 17 minut

Československo předním odběratelem maďarského výrobce: Nákladní Csepely u nás jezdily ve dvou generacích

29. 4. 2024
Doba čtení: 15 minut

Hvězda a křídla: Mercedes-Benz 300 SL (W198) je dnes koncernovou ikonou. Odpovídá jeho hodnocení realitě, nebo je nadnesené?

18. 4. 2024
Doba čtení: 18 minut

Ford s koněm ve znaku: šedesátiny legendárního Mustangu

11. 4. 2024
Doba čtení: 14 minut

Garant 30/32 byl jedním ze stěžejních dovážených typů lehkých náklaďáků. V Československu jezdil desítky let

4. 4. 2024
Doba čtení: 10 minut

Vzpomínka z éry pidižvíků: BMW Isetta pomohla k záchraně poválečné existence mnichovského koncernu

27. 3. 2024
Doba čtení: 10 minut

Mercedes-Benz 190 SL aneb jak americký prodejce přiměl stuttgartský koncern k poslušnosti…

22. 3. 2024
Doba čtení: 12 minut

Za Marcellem Gandinim: automobilový svět opustil jeden z velikánů, tvůrce Miury, Countachu a BX

18. 3. 2024
Doba čtení: 6 minut

Ifa W50/L60: občas podceňovaný východoněmecký dříč sloužil na několika světadílech. Povíme si, co předcházelo a co následovalo

12. 3. 2024
Doba čtení: 13 minut

Bez motoru a přece v pohybu: Pohled do historie poválečných autobusových přívěsů v československé přepravě

27. 2. 2024
1
Doba čtení: 11 minut

Jaguar Mk2: Kočkovitý aristokrat umí zapříst, ale i kousnout!

21. 2. 2024
Doba čtení: 12 minut

S křídly to jde lépe: Mercedes-Benz řad W110 až W112 přinesl americké designové prvky. A celá Evropa s ním

13. 2. 2024
Doba čtení: 21 minut

Nikoliv Docela Obyčejný: Autobus Praga NDO upadl neprávem do zapomnění. Napravíme to

7. 2. 2024
Doba čtení: 13 minut

GOLFisté slaví: Volkswagen Golf debutoval právě před půlstoletím a byl to bestseller

29. 1. 2024
Doba čtení: 15 minut

Commendatore Enzo Ferrari: filmový mýtus versus realita

13. 1. 2024
Doba čtení: 12 minut

Drsná americká „placka“: Ford GT40 zamotal hlavu tvůrci italských supersportů

8. 1. 2024
1
Doba čtení: 10 minut

Robur, nikoliv Dobyvatel: Pár střípků z historie východoněmeckého trambusu

28. 12. 2023
Doba čtení: 11 minut

Terén, bahno, písek: Zkoušky prototypů Škoda 1000 MB byly opravdu drsné

25. 12. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Pod stromeček „angličák“: Matchbox letos oslavil sedmdesátiny svých kouzelných autíček

20. 12. 2023
Doba čtení: 10 minut
130 / 212