Automobilka Renault oficiálně uvedla na český trh druhou generaci modelu Captur. Jde o novinku podobné důležitosti jako Clio. Malému francouzskému crossoveru se totiž prodejně velmi daří. Od roku 2013 se prodalo přes 1,5 milionu exemplářů a úspěch se dostavil také na českém trhu. Loni si Captur našel 2276 zájemců. To z něj dělá druhý nejprodávanější model značky. Zajímavé je, že ještě minulý rok již výběhový model zaznamenal meziroční nárůst prodejů o 25 %. Novinka má zkrátka na co navazovat.
Zda se Renault Captur dočká stejného úspěchu, to se ještě uvidí. Od roku 2013, kdy přišla generace první, se mezi malými SUV mnoho změnilo. Tou dobou totiž existovalo jen několik málo konkurentů. Třeba Nissan Juke nebo Peugeot 2008. Dnes má podobný vůz v podstatě každá značka. V realitě českého trhu bude pro Renault problémem zejména nový Kamiq. I když na něj si francouzská automobilka připravila velmi silnou zbraň.
S cenou od 365 000 Kč
Renault Captur 2020 má velmi sympatickou cenovku. Nejlevnější provedení s přeplňovaným tříválcem 1.0 TCe a manuální převodovkou stojí v rámci zaváděcí akce 365 000 Kč. Škoda si za Kamiq s podobným motorem naúčtuje 387 900 Kč. Captur navíc přidá vcelku bohatou výbavu. Základní úroveň Zen nabídne diodová světla, přednárazový systém, manuální klimatizaci, četní značek, tempomat, multimediální systém (bez navigace) nebo aktivní vedení v pruzích.
Druhá dostupná úroveň Intens přidá třeba automatickou klimatizaci, lepší diodová světla, navigaci, bezklíčkové odemykání, startování tlačítkem nebo litá kola. Příplatek činí 50 tisíc korun.
Renault Captur 2020 – kompletní ceník ke stažení
Renault Captur tak minimálně v rámci zaváděcí akce slibuje cenu nižší nejen než Škoda Kamiq, ale také než Peugeot 2008. To je další zajímavý soupeř, který se dlouhodobě těší na evropském trhu mimořádné přízni. Základní provedení s motorem 1.2 PureTech o výkonu 74 kW (100 k) u nás aktuálně stojí 385 000 Kč.
Opět na platformě CMF-B
Stejně jako nové Clio stojí také Captur druhé generace na platformě CMF-B. Díky tomu nabízí spoustu asistenčních systémů. Stejně tak by měl nabídnout také výbornou bezpečnost, protože karoserie je tužší. A samozřejmě nová platforma umožňuje zástavbu elektrifikovaných pohonů. Na rozdíl od Clia se u Capturu 2020 počítá s plug-in hybridem, nikoliv jen hybridem. Ten dorazí zhruba v půlce roku. Systém založený na atmosférickém čtyřválci 1.6 SCe bude disponovat výkonem 118 kW (160 k). Baterie nabídne kapacitu 9,8 kWh.
Design navazuje na předchůdce, protože ten se údajně líbil. Nový Captur ale výrazně narostl. Na délku přibral přes deset centimetrů a rozvor je delší o zhruba tři centimetry. Základní rozměry karoserie najdete v tabulce níže, kde můžete Captur porovnat s konkurenty:
Tabulka: Porovnání základních rozměrů Renaultu Captur s konkurencí
Model | Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | Rozvor náprav (mm) |
---|---|---|---|---|
Renault Captur | 4227 | 1797 | 1576 | 2639 |
Škoda Kamiq | 4241 | 1793 | 1531 | 2651 |
Peugeot 2008 | 4300 | 1550 | 1550 | 2605 |
Seat Arona | 4138 | 1780 | 1543 | 2566 |
Volkswagen T-Roc | 4237 | 1819 | 1572 | 2593 |
Nissan Qashqai | 4380 | 1806 | 1590 | 2646 |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 |
Toyota C-HR | 4360 | 1795 | 1565 | 2640 |
Opel Crossland X | 4212 | 1765 | 1605 | 2604 |
Hyundai Kona | 4165 | 1800 | 1550 | 2600 |
Citroën C3 Aircross | 4154 | 1756 | 1597 | 2604 |
Mitsubishi ASX | 4365 | 1770 | 1640 | 2670 |
Protože je nový Captur výrazně větší, hodně se přiblížil klasickému MPV Scénic (které si v současné generaci také hrálo na SUV). Renault se proto rozhodl prodej Scénicu ukončit. K dispozici bude kvůli příchodu nového crossoveru teď už pouze prodloužený Grand Scénic.
Díky větším vnějším rozměrům se můžete těšit na prostornější interiér. Ve druhé řadě by mělo být o 17 mm více místa pro kolena a o čtyři centimetry více místa v příčném směru. Vpředu pak Renault slibuje o 15 mm větší šířku a sedáky prodloužené o 20 mm. Obě dostupné výbavy zahrnují zadní lavici posuvnou v rozsahu 16 cm a dvojité dno zavazadelníku. Ten disponuje objemem 404 litrů. Po odsunutí zadních sedadel zcela vpřed vzroste objem na 536 litrů. Škoda Kamiq nabízí ve standardním uspořádání 400 litrů, Peugeot 2008 se chlubí hodnotou 434 litrů.
Známé motory
Nabídka motorizací víceméně kopíruje to, co známe z modelu Clio. K dispozici je tedy zážehový tříválec 1.0 TCe, čtyřválec 1.3 TCe a diesel 1.5 dCi. Oproti svému menšímu sourozenci Captur nenabízí atmosférický tříválec 1.0 SCe. Naopak navíc má silnější provedení třináctistovky naladěné na 114 kW (155 koní). To je vždy spojené se sedmistupňvou dvouspojkovou převodovkou EDC.
Automat je k dostání také pro slabší zážehový čtyřválec i diesel. Kromě plug-in hybridu nabídku během několika týdnů rozšíří ještě varianta s motorem 1.0 TCe a pohonem na LPG.
Tabulka: Motory dostupné pro Renault Captur 2. generace
Motorizace | TCe 100 | TCe 130 | TCe 155 EDC | Blue dCi 115 |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (cm3): | 999 | 1333 | 1333 | 1461 |
Výkon (kW/k): | 74/100 | 96/130 | 113/155 | 85/115 |
v ot./min.: | 5000 | 5000 | 5500 | 3750 |
Točivý moment (Nm): | 160 | 240 | 270 | 260 |
v ot./min.: | 2750 | 1600 | 1800 | 2000 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km): | 4,5-4,6 | 5,4-5,6 | 5,4-5,6 | 4,2-4,4 |
Zrychlení 0-100 km/h (s): | 13,3 | 10,6 | 8,6 | 11,9 |
Max. rychlost (km/h): | 173 | 195 | 202 | 187 |
Provozní hmotnost (kg): | 1265 | 1309 | 1341 | 1378 |
První krátké svezení udělalo dobrý dojem. Interiér vypadá nesrovnatelně lépe. Mnoho prvků je shodných s novým Cliem, ale to v zásadě ničemu nevadí. Materiály působí kvalitně, přední sedáky jsou subjektivně příjemně dlouhé a přihrádek je po ruce také dost. Mimochodem, úroveň Intens zahrnuje šuplík před spolujezdcem. Při příchodu první generace šlo o jeden z prvků, kterým se Captur snažil přitáhnout pozornost.
Během prezentace se nám na půl hodiny do rukou dostal vrchol nabídky v podobě verze 1.3 TCe o výkonu 114 kW (155 k). Dynamika je solidní a běžná jízda velice tichá. Sportovní svezení ale nečekejte. Důvodem je především řízení postrádající jakoukoliv zpětnou vazbu. V tomhle směru je třeba Kamiq lepší. Jenže zákazníci zrovna toto od svých malých crossoverů spíše neočekávají. Takže to berte jen jako holý fakt. K dispozici máte také tři jízdní režimy. Úroveň Sport je takové normální nastavení, kdy čtyřválec reaguje vcelku svižně. Úroveň Eco pak dokáže i z vrcholu nabídky udělat dokonale líný motor. Stejně jako u Clia.
Nový Renault Captur má ambice dosáhnout alespoň na čísla, jaká loni vykázala generace předchozí. Nebude to mít vůbec lehké. Kamiq je hodně povedený crossover a navíc je to Škoda. Peugeot 2008 rovněž vypadá slibně a také on za sebou má spoustu spokojených majitelů. Nedá se nic dělat, tohle si bude žádat větší srovnávací test.
Celkově má Renault Captur namířeno na 70 trhů po celém světě. Pro Evropu se bude vůz vyrábět ve španělském Valladolidu. První auta dorazí k dealerům do tří týdnů.
Letos přijdou hybridy a také nové Zoe
Renault Captur nové generace je pro tuzemské zastoupení pouze začátkem. Už zhruba v polovině února bude na náš trh uveden výrazně modernizovaný elektromobil Zoe:
Letos do nabídky přibude i hybridní Clio nové generace. Velkou novinku pak představuje nástupce stávající generace modelu Kangoo. Ten by měl dorazit ve druhé polovině roku. Kromě toho přichází i menší novinky typu modernizovaných modelů Koleos a Espace. Dacia postupně rozšíří nabídku o motorizaci 1.0 TCe spalující LPG. Dostupná bude pro Duster, Sandero, Logan a Logan MCV.