Hyundai předvedl svoje největší SUV. Jde proti BMW X5

13 nových názorů
  • Genesis GV80 je čtvrtý model luxusní divize Hyundai

  • Jako první se začne prodávat na domácím trhu

  • V nabídce bude i čtyřválcové provedení

  • Genesis GV80 může mít i třetí řadu sedadel

Značka Genesis, spadající pod skupinu Hyundai, je něco jako Lexus v případě Toyoty či Infinity pro Nissan. Přestože v Evropě ještě úplně v podvědomí není, v Jižní Koreji a USA už působí nějakou dobu. Doposud nabízela výhradně sedany, konkrétně tři, nicméně nyní se na trh dostává úplně první SUV této luxusní divize.

Model GV80, představený na VIP prezentaci v jihokorejském Soulu, se dá s lehkou nadsázkou označit jako startovací. Značka s ním vstupuje do nejdynamičtěji rostoucího segmentu, který Genesis dostane do podvědomí výrazně většího množství potenciálních zákazníků. Sedany jsou přece jen celosvětově na ústupu.

Dvouramenný volant evokuje některé z legendárních modelů Ford 60. let, centrální displej v palubní desce a středová konzola se nápadně podobají novému Lincolnu Navigator
Na domácím trhu se bude GV80 prodávat se vznětovým motorem V6 3,0 l a dvojicí přeplňovaných zážehových motorů: čtyřválcem 2,5 l a o litr větším vidlicovým šestiválcem

Design nového modelu vychází z nedávné představeného sedanu G90. Velikostí je Genesis GV80 zhruba srovnatelný s BMW X5. Za jeho vzhledem stojí tým designérů postavený okolo Luca Donckerwolka. Ten k vozu řekl, že vertikálně dělené světlomety se v budoucnu stanou charakteristickým designovým prvkem všech dalších modelů Genesis. A mělo by jít opět od SUV a crossovery.

Vnější design lze označit za poměrně svébytný, interiér už tak jedinečný není. Je evidentní, že Genesis GV80 cílí především na americké zákazníky. Dvouramenný volant evokuje některé z legendárních modelů Ford 60. let, zatímco například centrální displej v palubní desce a středová konzola se nápadně podobají novému Lincolnu Navigator.

Na domácím trhu se bude GV80 prodávat se vznětovým motorem V6 3,0 l a dvojicí zážehových přeplňovaných motorů: čtyřválcem 2,5 l a o litr větším vidlicovým šestiválcem. Všechny motorizace by měly používat 8stupňovou samočinnou převodovku.

Galerie: Kia Telluride a spol. Tahle SUV jsou velká jako BMW X7 a odvezou až osm lidí
Přečtěte si také:

Galerie: Kia Telluride a spol. Tahle SUV jsou velká jako BMW X7 a odvezou až osm lidí

Samozřejmostí je pohon všech kol s několika jízdními režimy a samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Podvozek bude využívat adaptivních tlumičů. vVduchového odpružení se ale zájemci oi nové SUV od Genesis nedočkají.

Zda se novinka od Genesis podívá do Evropy, je spíše nejisté. Na domácím trhu se však začne prodávat už tento měsíc.

Petr (neregistrovaný)
v SUV jsem seděl a hromadu řídil, od levných po docela drahé stroje. Prostě nevím co na tom všichni vidí. Hůř to jede, v zatáčkách to nesedí, celý se to naklání, víc to žere, maximálka i zrychlení nestojí za řeč. V centru nebo garážích parkujete skoro přes dvě místa, aby jste vůbec mohli vystoupit. Do plno garáží ani pořádně nevjedete. A je jedno jestli je to Hyundai, Škoda nebo BMW. Prostě módní trend.
Jirka (neregistrovaný)
Já si naopak myslím, že hyundai se slušně rozjel :-) a osobně kdybych měl volit mezi hyundai a škodou nebo koncernem sem pro hyundai :-). Naštěstí se jen bavím různými komenty zde, neboť nejezdím ani v jednom z jmenovaných :D a vlastně ruku na srdce, kdo se spíše chodí koukat na podobné články, protože si chce přečíst spíše názory lidí?? :D Ja tedy ano Jak může někdo porovnávat luxusní verze vozu s nějakým základem? :D to může jen blázen :D
Johny (neregistrovaný)
Borci s patnáctiletými popelnicemi se tady nechávají slyšet, jak by do něčeho jako Genesis nesedli. Čistý alibismus. Prostě nemají na to peníze, ale píší to, jako že oni do toho nesednou, protože to pro ně není dost dobré.
Milan (neregistrovaný)
Na Hyundaie nadávají jen hlupáci... Většina sedí ve starých krámech a pak hodnotí vozidla na různých internetových stránkách... Takže blbci, sedněte do těch svých rezavých raket a držte huby...
A (neregistrovaný)
Je sranda, jak všichni hejtujou Hyundai a ani v tom neseděli...za dekádu udělali obrovský kus práce na kvalitě i zpravování apod. za slušné peníze nabídne velmi slušné svezení a o Genesis ani nemluvě. Prý ostuda na ulici s Hyundai...:D ať si každý jezdí s čím chce přece.
Roman (neregistrovaný)
Říká se japonec na konec ale já jsem s mojim Accordem 2004 stále na začátku.
Smrdik (neregistrovaný)
Upravte si údaj o vznětovém motoru. Není to V6 l,ale I6 - jedná se o řadový vznětový šestiválec
Petr (neregistrovaný)
Propadl bych se hanbou dojet k nám do ulice ve voze Hyundai. Jedině RAV4 a Accord,sice starší ale spolehlivé auta.
Jirka (neregistrovaný)
Nepropadl, věř mi. Kdyby jsi si do nějakého sednul a trochu se povozil, asi bys koukal. Rav4 není zrovna žádná hitparáda, takže bys byl zřejmě dost nadšený. Nejsem placený za žádnou reklamu, dokonce mám svého Hyundaie spíš z donucení (výběr vozu byl: vyšší 4x4 s minimálně 100kw, bezpečné, slušně vybavené a do 800 tisíc) protože za ty peníze konkurence nic pořádného nemá a ze začátku jsem ho vlastně nesnášel, ale dnes musím smeknout. Za dva roky 100 tisíc km v nesmyslných místech, kam to auto absolutně nemá ambice jezdit a nic! z toho neupadlo, nic se nerozbilo, podvozek pořád pevný a pohodlný... Takže tak
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?