V poslední době ze všech stran zaznívají zprávy o tom, jak intenzivně se pracuje na vývoji elektromobilů a kolik elektrických automobilů během několika málo let přijde na trh. Milovníci klasických velkých atmosférických motorů by z toho pomalu upadli do hluboké deprese, protože to někdy vypadá, že se už ničeho jiného nedočkáme. Naštěstí pořád existují výjimky.
Doporučujeme: Jeep Grand Cherokee Trackhawk je nejrychlejší SUV na světě. Má kompresor a přes 700 koní
Aktuálně se objevila zpráva o tom, že značka Ram spadající do koncernu FCA chystá pro svůj model 1500 ostré verze TRX a TR, které by se postavily Fordu F-150 Raptor. Zatímco vrcholné TRX dostane pod kapotu kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 527 kW (717 koní), slabší TR využije atmosféricky plněný motor. I ten je ale zajímavý. Mělo by jít o novou osmiválcovou jednotku, přičemž její objem bude sedm litrů. Je to v dnešní době vůbec možné?
Informaci přinesl magazín 5thgenrams.com s odkazem se na interní zdroje automobilky. Nový sedmilitrový osmiválec nabídne přibližně 382 kW (520 koní) a více než 700 Nm. Což je sice méně, než by mělo dostat vrcholné provedení TRX, ale pořád víc, než nabízí Ford F-150 Raptor. Ten navíc ve své poslední generaci přešel od osmiválce k přeplňovanému šestiválci.
Doporučujeme: Challenger Demon je k ničemu, Hennessey nabízí „vymítače ďábla“ s výkonem přes 1000 koní
Mimochodem, on i Ram TRX stojí za pozornost. Pod jeho kapotou totiž nebude nic jiného než osmiválec Hemi, převzatý z modelu Challenger Hellcat. Stejnou jednotku, taktéž o výkonu přes 700 koní, už navíc automobilka instalovala pod kapotu Jeepu Grand Cherokee Trackhawk, který si můžete pořídit také na českém trhu.
Podobu modelu Ram TRX a TR naznačil v roce 2016 stejnojmenný koncept (ve fotogalerii). U něj tehdy automobilka slibovala „pouze“ 423 kW (575 k), ale zároveň schopnost dosáhnou rychlosti až 160 km/h kdekoliv. Ne, budoucnost automobilů není pouze elektrická. A to je dobře.