Po šesti letech byla oficiálně ukončena výroba plug-in hybridního karbonového sportovního automobilu BMW i8, jehož za šest let sériové produkce v obou karosářských provedeních vzniklo 20 500 kusů. Posledním kusem, který sjel z linky ve východoněmeckém Lipsku, se stala verze Roadster v modré barvě Portimao Blue.
Přestože se nikdy nejednalo o nejhezčí či nejrychlejší mnichovský model, bylo BMW i8 doslova milníkem na cestě BMW k elektrifikaci budoucích automobilů. Sportovní plug-in hybridní bavorák stoj na hliníkovém šasi s kabinou vyrobenou z uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu (CFRP), čímž BMW kompenzovalo vysokou hmotnost akumulátoru.
Ukončení výroby však neznamená konec vysokovýkonných elektrifikovaných sportovních automobilů značky BMW i. Podle dostupných informací jsou práce na nástupci v plném proudu a jeho design by se měl odvíjet od studie Vision M Next Concept, který designéři okoření prvky legendárního BMW M1. Tříválcovou přeplňovanou zážehovou pohonnou jednotku by měl nahradit objemnější přeplňovaný čtyřválec.
Nástupce kromě vyššího výkonu nabídne také výrazně vyšší dojezd čistě na elektřinu. Současné BMW i8 zvládne zhruba 29 kilometrů, což na dnešní poměry není nic moc. Nicméně nový model by měl podle neoficiálních informací ujet zhruba 100 kilometrů. Další sportovní plug-in hybridní model BMW i dorazí udajně až v průběhu roku 2023.