Vrcholná verze elektrického Porsche Taycan se bude jmenovat Turbo. I když žádné turbo nemá

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Vrcholná verze chystaného elektrického Porsche Taycan se údajně bude jmenovat Turbo 

  • Fakticky je to nesmysl, protože tohle auto žádné turbo mít nebude 

  • V dnešní době ale nemůžeme být překvapeni, protože už dávno neplatí, že označení toho kterého modelu symbolizuje to, co vůz používá 

Na příval elektromobilů se chystá také automobilka Porsche, která dokončuje vývoj svého historicky prvního čistě elektrického modelu Taycan. Teď se objevily zajímavé informace upřesňující to, jaké konkrétní verze se připravují. Měly by být tři. Ponesou označení Taycan, Taycan 4S a Taycan Turbo. S informací přišli kolegové z magazínu Carscoops, jimž se dostal do rukou dopis od Porsche pro jednoho ze zájemců o nový elektrický model.

Pojmenovat vrcholnou verzi Taycan Turbo je samozřejmě zvláštní. Vždyť jde o elektromobil, který nemá spalovací motor, tudíž ani přeplňování. Fakticky je takové označení absolutní nesmysl, jenže v dnešní době to těžko může někoho překvapit.

A co víc, z určitého úhlu pohledu takové rozhodnutí dokonce smysl dává. Zákazníci automobilky Porsche jsou prostě na tato označení zvyklí, takže je docela logické, že ho Porsche zachovalo i pro zbrusu nový elektromobil. Kromě toho model 911 v provedení 991.2 už dostal přeplňované motory pro téměř všechny varianty, takže jsme se mohli už tenkrát začít naopak rozčilovat, proč vlastně označení Turbo nese pouze nejsilnější varianta, když turbodmychadlo najdeme v každé 911.

Porsche Taycan nabídne výkon přes 600 koní a na 400 km se nabije za 15 minut
Přečtěte si také:

Porsche Taycan nabídne výkon přes 600 koní a na 400 km se nabije za 15 minut

Stejné to je i s jinými automobilkami. Když jsem se jednou během prezentace Audi ptal, co vlastně vyjadřuje jejich nové značení aut ve stylu 35 TFSI nebo 50 TDI, dostal jsem překvapivou odpověď. Nic. Tahle čísla se k žádné faktické vlastnosti motoru nevztahují. Pouze vyjadřují jakousi úroveň výkonu. Nebo Volvo. D5 dříve znamenalo, že je pod kapotou naftový pětiválec, T6 označovalo benzinový šestiválec a V8 osmiválec. Dnes? Ve Volvech najdete maximálně dvoulitrové čtyřválce. Označení aut ale zůstalo v podstatě zachováno, protože zákazníci na něj byli zvyklí. Podobné příklady bychom našli také u jiných automobilek.

Když tedy T8 znamená přítomnost čtyřválce, nikoliv osmiválce, a BMW 330i znamená nikoliv třílitrový šestiválec, ale dvoulitrový čtyřválec, proč by nemohlo vrcholné Porsche Taycan nést označení Turbo, i když v něm žádné turbodmychadlo nenajdeme? Taková je zkrátka doba. Zvykejte si.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?