Volkswagen ID.R má další rekord. Tentokrát v rekordním čase zdolal Nebeskou bránu

přidejte názor
  • Volkswagen ID.R pokořil jednu z nejznámějších a současně nejnáročnějších horských silnic na světě

  • V nejrychlejším úseku jel až 230 km/h

  • Zvládnout 99 vraceček a 200metrové převýšením mu trvalo pouhých 7:38.585 sekundy

  • Výkon dvoumotorového závodního elektromobilu činí 500 kW a 650 Nm

Závodní elektromobil Volkswagen ID.R pokračuje ve své spanilé jízdy napříč kontinenty. Držitel absolutního rekordu na trati Pikes Peak, která je často přezdívaná „cesta do nebes“, pokořitel Hiedfeldova 20 let starého rekordu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a vládce všech elektromobilů na Nordschleife tentokrát zazářil v Asii, konkrétně v Číně.

Volkswagen ID.R v rámci propagační kampaně stanovil rekord na jedné z nejznámějších a současně nejnáročnějších horských silnic, která vede na horu Tianmen. Cesta k takzvané Nebeské bráně měří téměř 11 kilometrů a řidiči se na ní musí vypořádat s 99 zatáčkami, z nichž některé jsou extrémně ostré. A také s řadou tunelů, kde mozek jezdce musí oči bleskurychle adaptovat na měnící se světlo. To vše v rychlostech, které přesahují 200 km/h!

Nebeská brána je dalším rekordním úspěchem pro Volkswagen ID.R
Silnice k úpatí Nebeské brány není přístupná veřejnosti a čítá 99 zatáček

Francouzský jezdec Romain Dumas, který již ID.R pilotoval také při předchozích rekordních jízdách, dovedl elektrický monopost Volkswagen do cíle v nadmořské výše 1300 m n. m. v čase 7:38.585 sekundy. Tím hodil pomyslnou rukavici všem, kteří by tento čas chtěli překonat, přímo do obličeje.

Přetížení 3,49 g, průměr 204,96 km/h, spotřeba 118,8 kWh/100... I taková čísla může mít na svědomí elektromobil
Přečtěte si také:

Přetížení 3,49 g, průměr 204,96 km/h, spotřeba 118,8 kWh/100... I taková čísla může mít na svědomí elektromobil

Fascinujícím faktem je to, že tato silnice je veřejnosti nepřístupná, jezdit po ní smí pouze profesionální řidiči autobusů, kteří vozí turisty k finálnímu výšlapu na Nebeskou bránu. Romain Dumas tak jel pouze podle itineráře, který si dopředu nastudoval.

Elektrický závodní speciál Volkswagen ID.R disponuje výkonem 500 kW (680 k) a točivým momentem 650 Nm. Hmotnost nepatrně přesahuje 1,1 tuny a maximální rychlost činí přibližně 270 km/h.

Pro zajímavost, na stejné silnici se v minulosti představil také Range Rover Sport, který potřeboval na zdolání celé trasy 22 minut a 41 sekund. Na rozdíl od elektrického Volkswagenu ale vyjel přímo až k Nebeské bráně, tedy kromě 99 zatáček zdolal také 999 schodů. 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?