Toyota Yaris GR Sport: Náhrada za Yaris GRMN vypadá slibně, ale je to hybrid s eCVT

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Toyota naváže na Yaris GRMN provedením GR Sport 

  • GR Sport má některé úpravy shodné s GRMN, ale postrádá kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku 

  • Verze GR Sport bude dostupná pouze v kombinaci s hybridním pohonem, což znamená přítomnost „bezstupňové“ převodovky eCVT

  • Yaris GR Sport se představí v Paříži, kde bude k vidění také Yaris Y20 připomínající 20. výročí tohoto modelu

Yaris GRMN vyvolal docela velké pozdvižení. V dnešní době není příliš zvykem, aby automobilka vzala obyčejný lidový model a přestavěla ho na téměř závodní speciál. Tím spíš, aby to udělala automobilka zaměřená na hybridy. Ale stalo se a zájem byl nemalý. Celá série čítající 600 exemplářů byla rychle rozprodána. Jestli vám Yaris GRMN utekl, možná by vás mohla zajímat novinka v podobě verze GR Sport. Některé modifikace jsou shodné s GRMN. Jenže pohon zde zajišťuje hybridní ústrojí.

V úpravě má opět prsty Gazoo Racing. Stejně jako v případě GRMN se technici soustředili hlavně na podvozek. Nechybí tlumiče Sachs Performance, světlá výška byla snížena o 11 mm a změn se dočkala také zadní náprava. Od GRMN si GR Sport bere také pneumatiky Bridgestone Potenza RE50. Ty jsou obuté na sedmnáctipalcových litých kolech připravených speciálně pro tohle provedení.

Doporučujeme: Test Toyota Yaris GRMN — Malá velká radost

Součástí GR Sport jsou rovněž úpravy designu typu černé masky chladiče, jiného zadního nárazníku nebo červených detailů. Interiér slibuje sportovní sedadla nebo volant převzatý z Toyoty GT86. O motoru Toyota mlčí, což má svůj důvod. Toho se totiž žádné změny nedotkly.

Yaris GR Sport bude dostupný výhradně v kombinaci s hybridním ústrojím založeným na benzinovém čtyřválci o objemu 1,5 litru. A to je špatná zpráva. Hybrid v Yarisu nabízí výkon 74 kW (100 k) a je vždy spojen s vysoce nesportovní „bezstupňovou“ převodovkou eCVT. Škoda, že Toyota nesáhla alespoň po atmosférickém čtyřválci 1.5 VVT-iE. Tenhle motor je totiž výborný sám o sobě, má velmi dobrou manuální převodovku (steně jako vyšší výkon i nižší hmotnost) a ke sportovnímu charakteru se rozhodně hodí víc.

Doporučujeme: Má se Octavia bát? Toyota Corolla Touring Sports má prý více místa vzadu a lepší podvozek

Yaris GR Sport se představí na nadcházejícím autosalonu v Paříži, kde bude k vidění také edice Yaris Y20. Ta připomíná dvacáté výročí od představení první generace, které také proběhlo na autosalonu v Paříži. Pro Toyotu jde o celkem důležitý moment. Za těch uplynulých dvacet let se Yaris propracoval až na pozici nejprodávanější Toyoty v Evropě.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?