Austral se snaží dělat vše lépe než Kadjar, a navíc nahradí další modely – Koleos, Talisman a v prodloužené verzi se třemi řadami sedadel se stane i další generací někdejšího MPV Espace.
Oproti Kadjaru je mnohem dospělejším autem, a změnu dává najevo i svým novým jménem. Design je v jeho případě sázkou na jistotu, přičemž v novém aranžmá používá známé prvky. Přední část nese nové logo Renaultu, velkou chromovanou mřížku chladiče a světla pro denní svícení ve tvaru písmene C. Podobně jsou řešena i koncová světla. Celkové proporce přídě a zádě jako bychom již někde viděli. Ano, novinka vypadá jako přefouknutý Mégane E-Tech. Velikostí se Austral blíží Volkswagenu Tiguan a ve všech směrech je větší než Nissan Qashqai na stejné platformě CMF-CD. S délkou 4,51 m je pak na půli cesty mezi Škodou Karoq a Kodiaq.
Celkové proporce i jednotlivá řešení designu jsou povědomé. Austral vypadá jako přefouknutý Mégane E-Tech
Provedení Esprit Alpine neznamená nějaké sportovní vlastnosti jako v případě kupé Alpine A110. Jedná se jen o sportovně stylizovanou výbavovou verzi, která u Renaultu nahrazuje dřívější provedení R.S. Line a Initiale Paris a objeví se i na dalších nových modelech Renaultu. Zvláště ve dvoubarevném barevném provedení působí efektně a má i lehký prémiový nádech, který pokračuje i uvnitř.
Vnímaná kvalita kabiny
Zatímco zevnějšek je spíše konzervativní, v interiéru se odehrála malá revoluce. Austral se ale tak trochu chlubí cizím peřím – palubní desku si totiž půjčil z elektrického Méganu E-Tech. Jedná se o povedenou kombinaci 12“ displeje v kapličce před řidičem a 12,3“ obrazovky infotainmentu s vysokým rozlišením. Zatímco v hatchbacku jste za obrazovkami schováni, v SUV sedíte znatelně výše.
Palubní desku s velkými displeji si Austral půjčil z elektrického Méganu E-Tech. Celý infotainment využívá software navržený Googlem, je rychlý a má hezkou grafiku
Uvnitř má Austral až prémiový nádech. Použité materiály, kvalita zpracování a i ty displeje se špičkovou grafikou, rychlou odezvou a širokými možnostmi využití se nemusí bát srovnání s tím, co v nižších segmentech nabízí BMW či Mercedes-Benz. A chválíme i fakt, že pod velkým středovým displejem zůstala fyzická tlačítka pro klimatizaci. Při řízení oceníte i příplatkový 9,3“ head-up displej a také soustavu kamer, které zobrazují blízké okolí vozu. Výhled z něj totiž není právě nejlepší, neboť ho významně omezují široké přední i zadní sloupky.
Celý infotainment využívá software navržený Googlem a obsahuje jak jeho vyhledávač, tak i navigaci s Google maps. Zmínit je třeba i dobře fungující funkci hlasového ovládání. Šestihranný volant není úplným ideálem, ale lze si na něj zvyknout. Horší je to s páčkou voliče, kterou si zpočátku stále pletete s tou od stěračů umístěnou pod ní. Navíc působí dosti lacině a fórově. Po prvním usednutí do vozu jako volič vypadá spíše praktická posuvná opěrka pravé ruky na širokém a vysokém středovém tunelu s prostorem pro bezdrátové nabíjení mobilu.
Prémiový pocit u verze Esprit Alpine vzbuzuje i čalounění s alcantarou, které je i na palubní desce a ve výplních dveří. Úroveň „bydlení“ zvyšuje ještě navíc dřevěná dýha a kůže Nappa na volantu.
Sedadla jsou pohodlná, snad jen opora v bederní oblasti u těch předních by mohla být lepší. U provedení Iconic má to řidičovo standardně masážní funkci se třemi programy. Místa v kabině je ve všech směrech dostatek, Austral se tak jeví jako ideální rodinné auto.
Jeho variabilitě přispívají v rozsahu 16 cm podélně posuvná zadní sedadla (dělená v poměru 1/3 a 2/3) s možností polohování opěradel, která umožňují rozšířit zavazadlový prostor ze 487 až na 575 litrů. Pokud jsou sedadla v zadní poloze, je vzadu opravdu hodně místa pro kolena i pro dospělé. Při sklopených zadních sedadlech je k dispozici 1455 litrů, podlaha však není rovná, ale vytvoří se výrazný schod.
Žádné velké šetření se nekoná
Pod kapotou pracují již výhradně benzinové motory s jistou mírou elektrifikace. Zatímco full-hybridní verze s tříválcem 1,2 TCe se na český trh dostane až ve druhé polovině letošního roku, mild-hybridní provedení jde koupit již od počátku prodeje. Jedná se o dvě výkonové verze známého zážehového čtyřválce 1.3 TCe spojeného se 12V startérem-generátorem a malou baterii s kapacitou 0,15 kWh, tedy o konstrukčně i cenově nejdostupnější hybridní řešení.
Zatímco slabší 140k verze se prodává se šestistupňovým manuálem, o 18 koní silnější testované provedení je dostupné jen v kombinaci se samočinnou bezestupňovou převodovkou CVT se sedmi předdefinovanými převodovými stupni.
Variabilitě interiéru přispívají v rozsahu 16 cm podélně posuvná zadní sedadla s možností polohování opěradel, která umožňují rozšířit zavazadlový prostor ze 487 až na 575 litrů
Ačkoliv se přeplňovaná třináctistovka může zdát na takto velké auto jako slabý motor, silnější provedení jede v praxi docela svižně. Austral reaguje na plynový pedál spontánně, stovku zvládne za průměrných 9,7 s. Mild-hybrid je tichý, a to i při prudší akceleraci. Při brždění žádný pocit rekuperace energie necítíte. Asistence systému je subjektivně jen minimální. Spotřeba se v praxi pohybuje mezi 7 a 8 litry na 100 km. Pokud budete jezdit hodně ve městě, pak počítejte o litr víc. Tedy žádný velký zázrak, na druhé straně se ale jedná o již poměrně velké auto.
Austral disponuje pohonem pouze předních kol, přestože by čtyřkolka byla technicky možná, neboť Nissany Qashqai i X-Trail na stejné platformě ji mají. Jedná se ale o marketingové rozhodnutí s ohledem na zvyklosti v této třídě, emise a cenu.
Mild-hybrid na rozdíl od full-hybridu nemůže mít systém 4Control s natáčením zadních kol, který zlepšuje manévrovací schopnosti ve stísněných prostorech. Navíc má místo víceprvkové nápravy jen obyčejnou torzní příčku. V praxi ale tento hendikep překvapivě není prakticky vůbec znát. Podvozek je velmi dobře vyladěný a Austral hezky sedí na silnici, v zatáčkách se chová docela agilně, a i v provedení s velkými 20“ koly je jízda v něm příjemně uhlazená. Na dálnici je ale již okolo 100 km/h znát aerodynamický hluk, podvozek je ale odhlučněný dobře.
Provedení Esprit Alpine neznamená sportovní vlastnosti, jedná se jen o sportovně stylizovanou výbavovou verzi
Řízení nepřináší nějaký nadbytek zpětné vazby, ale na druhé straně kontrola nad autem je dostatečně dobrá. Přestože se tento Renault jeví jako jeden z těch dynamičtějších modelů na trhu, sportovní svezení s ním ani ve verzi Esprit Alpine nezažijete.
Austral je sympatickým oživením ve třídě kompaktních SUV. Konkurence je ale početná a ceny oproti Kadjaru i vzhledem k bohatší výbavě mnohem vyšší. Jednoznačným argumentem pro koupi tohoto nového Renaultu je zcela určitě špičkové přístrojové vybavení a prémiově působící kabina.
+ Kvalitní infotainment, prostorný, variabilní a hodnotně působící interiér, jisté jízdní vlastnosti a komfort, bohatá výbava |
---|
- Páčka voliče se plete s páčkou stěračů, široké přední sloupky, vyšší spotřeba ve městě, pohon všech kol se nedodává, vyšší cena |
Technické údaje | Renault Austral 1.3 TCe 160 Mild-hybrid Iconic Esprit Alpine |
---|---|
MOTOR | |
Konstrukce: | Přeplňovaný zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1333 |
Ventilový rozvod: | DOHC, 4 ventily na válec |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 116/5250–5500 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 270/1800–3750 |
Převodovka: | sedmistupňová samočinná dvouspojková |
Poháněná kola: | pohon předních kol |
JÍZDNÍ VÝKONY | |
Akcelerace 0–100 km/h (s): | 9,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 175 |
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km) | 6,2–6,5 |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
Délka (mm): | 4510 |
Šířka bez zrcátek (mm): | 1825 |
Výška (mm): | 1644 |
Rozvor náprav (mm): | 2667 |
Provozní hmotnost (kg): | 1621 |
Objem zavazadlového prostoru (l): | 487–575/1455 |
CENY | |
Cena modelu od (Kč): | 955 000,– |