Před časem jsme přinesli zprávu, že technologická společnost Williams (ano, ta, která provozuje mj. závodní program ve formuli 1) vyvinula pro americkou dílnu Singer nový atmosférický šestiválec, který zamíří do nové přestavby ikonického Porsche 911 (964). A teď tu máme celý výsledek spolupráce Singeru a Williamsu.
Dílna Singer se zabývá modifikacemi vozů 911 s klasickou karoserií (nejčastěji slouží jako základ skelet generace 964). Zatímco celkové proporce zůstávají, Singer navrhuje vlastní design detailů, nárazníků a aerodynamických doplňků. Přesto tradiční linie narušeny nejsou. Singer se věnuje i úpravám interiérů a jak můžete v galerii vidět, výsledek vážně stojí za to.
Doporučujeme: Porsche 911 GT2 RS teď už oficiálně: 700 koní a stovka za 2,8 s
Novinka s motorem od Williamsu má oproti původním 250 koním sériového plochého vzduchem chlazeného šestiválce přeci jen trochu větší výkon. Objem motoru se zvýšil z 3,6 na 4,0 l a pohonná jednotka se může točit až 9000krát za minutu. Výsledek? Výkon 500 koní. Motor si dokonce stále zachovává tradiční chlazení vzduchem, ale s chlazením pomáhá i nově navržený okruh mazání. Proti původnímu motoru 911 tak vlastně zůstala jen koncepce, vše je nové.
Celé auto váží pouze 990 kg (nechybí ale ani klimatizace či audio systém), takže silný šestiválec s ním bude pěkně cvičit. Vznikne jen 76 vozů, všechny podle individuální specifikace budoucích majitelů. Zajímavé je, že s vývojem pomáhal mimo jiné Chris Harris, bývalý redaktor Autocaru, aktuálně moderátor Top Gearu a příležitostný závodník. Cenu tohoto velmi speciálního Porsche Singer zatím neuvádí. Jen pro představu, civilnější kreace Singeru s původním motorem ale v přepočtu přišly na pět až šest milionů korun. A to jste si museli přivézt vlastní starou 911.