Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě

26.09.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Plug-in hybridní bi-turbo osmiválec zamířil i do Panamery Kombi

  • Kombinovaná spotřeba 3,0 l působí jako výsměch emisním normám

  • Na 200 km/h akceleruje tohle monstrum za 8,5 sekundy

Zdá se, že Porsche nemontuje do svých aut hybridní pohon kvůli nějakému snižování spotřeby v reálném světě, ale čistě pro to, aby ukázalo prostředníček aktuálním homologačním normám. Takže podle hesla „My můžeme!“ se opravdu může německá automobilka pochlubit, že nejnovější Panamera má v normovaném testu spotřebu 3,0 litru na 100 km, ale na 200 km/h akceleruje za 8,5 sekundy. To je o 1,4 sekundy rychleji než Porsche Carrera GT.

Pohon v šílené hybridní Panameře Turbo S E-Hybrid už známe, ale tentokrát se kombinace dvěma turby přeplňovaného osmiválce a elektromotorů dostala do kombi Sport Turismo, čímž vznikl pravděpodobně nejšílenější kombík všech dob. Osmiválec, který má normálně 550 koní, ve spojení s elektromotorem posílá na všechna kola výkon 680 koní a točivý moment 850 Nm. Na 100 km/h akceleruje tohle monstrum za 3,4 sekundy a rozjede se na 310 km/h.

Doporučujeme: Test Porsche Panamera 4S Diesel: Skutečně nejlepší diesel na trhu

Vedle již zmíněné spotřeby 3,0 l, se kterou se Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo v některých zemích dostane do nejnižších daňových sazeb, ujede jen na elektřinu 49 km. Tohle je totiž plug-in hybrid. A jen tato skutečnost třeba na některých trzích zbaví Panameru nutnosti platit daně z emisí úplně.

V Německu začíná plug-in hybridní Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo na částce 188 592 eur včetně daně, což je po přepočtu necelých pět milionů. Nechybí ani pátá sedačka, základní objem kufru je pak 425 litrů a po sklopení zadních sedadel dostanete nákladový prostor o objemu 1295 litrů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?