Nové Audi A5 Sportback má verzi na plyn i rychlou S5

07.09.2016
2 nové názory
Autor: Redakce
  • Benzinový šestiválec jen pro model S5 Sportback

  • Verze g-tron na CNG se spotřebou pod 4 kg/100 km

  • Ceny u sousedů v Německu začínají na 37 800 €

Audi nečekalo až na autosalon v Paříži a s předstihem zveřejňuje oficiální informace i fotografie nového modelu Audi A5 Sportback. Design pochopitelně vychází z již představeného kupé Audi A5. Od něj se Sportback liší provedením karoserie (pětidveřový liftback) a lehce prodlouženým rozvorem náprav. Vzadu by tak měli mít cestující o 24 mm více místa pro nohy.

Také v novém Audi A5 Sportback najdete řešení, která se ukázala u dalších modelů značky. K dispozici tak bude například digitální přístrojový štít Audi Virtual Cockpit. Za příplatek si můžete přiobjednat head-up displej, nejnovější verzi systému MMI nebo třeba audio systém Bang & Olufsen. Takové věci se u Audi zadarmo většinou nedávají. Ani zábavní systém pro zadní sedadla s dvojicí přenosných tabletů nebude „v ceně“.

Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback se liší například barevnými brzdovými třmeny, a výraznějšími nárazníky. Samozřejmě má nejsilnější motor z nabídky: šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 260 kW
Audi A5 Sportback Běžná modelová řada začíná na dvoulitrových čtyřválcích. Můžete mít i verzi g-tron na CNG. Vrcholem je naftový šestiválec 3.0 TDI, standardně s pohonem všech kol quattro

Pod kapotou nedostanete nic menšího než čtyřválcový dvoulitr TDI či TFSI. Benzinové motory začínají jednotkou 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 320 Nm. Silnější provedení má výkon 185 kW (252 k) a točivý moment 370 Nm. V nabídce bude rovněž provedení 2.0 TFSI g-tron na CNG, které nabídne slušných 125 kW (170 k) a 270 Nm. Vrchol benzinové nabídky tvoří model Audi S5 Sportback se šestiválcovým motorem 3.0 TFSI o výkonu 260 kW (354 k) a točivém momentu 500 Nm.

Motor 2.0 TDI prozatím nabízí výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 Nm. Můžete si ho ale objednat i v úsporné verzi Ultra se stejnými výkony, ale tabulkovou spotřebou 4,1 litru na 100 km. Oproti běžné 2.0 TDI má upravené převodové poměry, pneumatiky s nízkým valivým odporem, snížený podvozek a nižší aerodynamický odpor. Papírově nejúspornější má být ale plynová verze g-tron se spotřebou pod 4 kg CNG na 100 km.

Nešlo by to ani bez naftového šestiválce 3.0 TDI. Ten se nabízí ve verzích o výkonu 160 kW (218 k) nebo 210 kW (286 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 400 Nm, respektive 620 Nm v případě silnější verze.

Doporučujeme: Test Audi A4 Allroad 3.0 TDI quattro - Bez terénních ambicí

V základním provedení dostanete šestistupňovou manuální převodovku, sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic je za příplatek. Modely Audi S5 a vrcholné provedení motoru 3.0 TDI mají osmistupňový Tiptronic s hydrodynamickým měničem točivého momentu. V závislosti na motoru si lze přiobjednat pohon všech kol quattro, přičemž nejsilnější 3.0 TDI a model S5 ho mají v základu. V rámci příplatkové výbavy si k nim lze pořídit tzv. sportovní zadní diferenciál s vektorováním hnací síly.

Základní cena Audi A5 Sportback byla v Německu stanovena na 37 800 eur, tedy něco málo přes milion korun. Do prodeje nový model zamíří na začátku roku 2017.

Roman (neregistrovaný)
Takováto A5 by se mi líbila. Bohužel jsem se díval, že jsou pořád docela drahé. Já měl ale nedávno celkem štěstí a povedlo se mi sehnat starší A5. Byla za dobrou cenu, tak jsem do ní šel. Zatím jsem z ní nadšený. Jediná věc, která mě trochu štve je menu. To je v němčině a angličtinu se mi tam nepovedlo najít. Německy moc neumím, takže tomu vůbec nerozumím. Asi si tam tedy budu muset nechat od https://www.autacesky.cz/audi_34 nahrát překlad.
zeelvjdhm (neregistrovaný)
Nové Audi A5 Sportback má verzi na plyn i rychlou S5 - Autobible.cz azeelvjdhm zeelvjdhm http://www.gk42b8l2x21zo96qady6jp303693ozl3s.org/ [url=http://www.gk42b8l2x21zo96qady6jp303693ozl3s.org/]uzeelvjdhm[/url]
  • Našli jste v článku chybu?