Audi nečekalo až na autosalon v Paříži a s předstihem zveřejňuje oficiální informace i fotografie nového modelu Audi A5 Sportback. Design pochopitelně vychází z již představeného kupé Audi A5. Od něj se Sportback liší provedením karoserie (pětidveřový liftback) a lehce prodlouženým rozvorem náprav. Vzadu by tak měli mít cestující o 24 mm více místa pro nohy.
Také v novém Audi A5 Sportback najdete řešení, která se ukázala u dalších modelů značky. K dispozici tak bude například digitální přístrojový štít Audi Virtual Cockpit. Za příplatek si můžete přiobjednat head-up displej, nejnovější verzi systému MMI nebo třeba audio systém Bang & Olufsen. Takové věci se u Audi zadarmo většinou nedávají. Ani zábavní systém pro zadní sedadla s dvojicí přenosných tabletů nebude „v ceně“.
Pod kapotou nedostanete nic menšího než čtyřválcový dvoulitr TDI či TFSI. Benzinové motory začínají jednotkou 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 320 Nm. Silnější provedení má výkon 185 kW (252 k) a točivý moment 370 Nm. V nabídce bude rovněž provedení 2.0 TFSI g-tron na CNG, které nabídne slušných 125 kW (170 k) a 270 Nm. Vrchol benzinové nabídky tvoří model Audi S5 Sportback se šestiválcovým motorem 3.0 TFSI o výkonu 260 kW (354 k) a točivém momentu 500 Nm.
Motor 2.0 TDI prozatím nabízí výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 Nm. Můžete si ho ale objednat i v úsporné verzi Ultra se stejnými výkony, ale tabulkovou spotřebou 4,1 litru na 100 km. Oproti běžné 2.0 TDI má upravené převodové poměry, pneumatiky s nízkým valivým odporem, snížený podvozek a nižší aerodynamický odpor. Papírově nejúspornější má být ale plynová verze g-tron se spotřebou pod 4 kg CNG na 100 km.
Nešlo by to ani bez naftového šestiválce 3.0 TDI. Ten se nabízí ve verzích o výkonu 160 kW (218 k) nebo 210 kW (286 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 400 Nm, respektive 620 Nm v případě silnější verze.
Doporučujeme: Test Audi A4 Allroad 3.0 TDI quattro - Bez terénních ambicí
V základním provedení dostanete šestistupňovou manuální převodovku, sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic je za příplatek. Modely Audi S5 a vrcholné provedení motoru 3.0 TDI mají osmistupňový Tiptronic s hydrodynamickým měničem točivého momentu. V závislosti na motoru si lze přiobjednat pohon všech kol quattro, přičemž nejsilnější 3.0 TDI a model S5 ho mají v základu. V rámci příplatkové výbavy si k nim lze pořídit tzv. sportovní zadní diferenciál s vektorováním hnací síly.
Základní cena Audi A5 Sportback byla v Německu stanovena na 37 800 eur, tedy něco málo přes milion korun. Do prodeje nový model zamíří na začátku roku 2017.