Elektrický pohon díky svým vlastnostem otevřel dveře dosud nevídaným možnostem, zejména pokud jde o dynamiku. Už vcelku obyčejné modely dokážou nabídnout akceleraci, kterou jim spalovací alternativy mohou závidět, u supersportovních specialit se najednou na scéně objevují obtížně představitelné hodnoty výkonu. Ukazuje to například model Dragon od společnosti Drako Motors. Ten slibuje systémový výkon slovy dva tisíce dvacet osm koní.
Drako Motors je americká společnost. Její aktuálně představená elektrická novinka byla navržena v Itálii, sériová výroba ale má probíhat v Americe. Pět metrů dlouhý crossover se zádí připomínající Octavii s karoserií liftback nabízí pouze dvoje dveře, které se ale vyklápí vzhůru po vzoru Tesly Model X. V interiéru samozřejmě nemůže chybět gigantický displej a podle informací z oficiální tiskové zprávy se také máme těšit na luxusní materiály. Ty nejzajímavější věci ale nejsou na první pohled vidět.
Kvůli hmotnosti je základem auta karbonová konstrukce. Drako Dragon tak má být prvním sériově vyráběným SUV, které v takto velké míře sází na uhlíková vlákna. Toto řešení údajně znamenalo snížení hmotnosti o 50 %, i tak ale automobil váží 2,2 tuny. Je to samozřejmě kvůli elektrickému pohonu.
Každé kolo pohání jeden elektromotor, pod podlahou automobilu je pak velký akumulátor. Jeho kapacitu oficiální materiály neuvádí, dojezd by ale měl být 676 kilometrů. Počítá se také s extrémně rychlým nabíjením. Dragon má zvládnout výkon až 500 kW. U takto výkonné stanice získá vůz za pouhých deset minut dojezd přes 500 km. Celé elektrické ústrojí ovládá systém Drako DriveOS, kdy jedna řídicí jednotka má na starost úplně všechno a systém by údajně měl pracovat v řádu nanosekund. Dynamika tohoto elektromobilu je pak doslova brutální. Sprint na 60 mil v hodině (97 km/h) vůz zvládne do dvou sekund, maximální rychlost údajně překračuje 322 km/h.
Jako to celé s modelem Drako Dragon nakonec dopadne, to se ještě uvidí. Společnost Drako Dragon aktuálně začala nabírat první rezervace, přičemž rezervační poplatek činí v přepočtu necelých 120 tisíc korun. Základní cena crossoveru pak je sedm milionů korun. Sériová výroba se má ale rozběhnout až v roce 2026 a ve stejném roce by také měli dostat svůj vůz první zákazníci.