Lexus IS se předvádí v novém vydání. V Evropě si ho už ale nekoupíme

přidejte názor
  • Konkurentu BMW řady 3 či Mercedesu třídy C se v Evropě příliš nedaří

  • Nové IS má odlehčené zavěšení kol a nabídne také adaptivní tlumiče

  • Modernizované IS se začne prodávat někdy ke konci roku

Lexus modernizoval svého konkurenta německého BMW řady 3 či Mercedesu třídy C. Prémiový malý sedan střední třídy však v Evropě nepřesvědčil a s faceliftem Lexus IS opouští evropské trhy. Značka na Starém kontinentu prodává z více jak tří čtvrtin modely spadající do kategorie SUV a malé IS v počtech registrací překonává dokonce i větší sedan ES. Lexus se proto s modelem IS hodlá zaměřit především na severoamerický trh, kde se této luxusní divizi Toyoty historicky velmi daří. Auto bude v nabídce také na domácím a dalších asijských trzích.

Designově je nové IS výrazně sportovněji tvarované s přepracovanou přední maskou a novými světlomety. Vzadu jsou svítilny nyní propojeny horizontální linkou, která auto opticky rozšiřuje. Také v interiéru se odehrálo několik změn. Standardně je nabízen osmipalcový infotainment, volitelně lze mít 10,3palcový. Samozřejmostí je rozhraní Apple CarPlay, Android Auto nebo hlasové ovládání Amazon Alexa, stejně jako široká nabídka asistenčních systémů.

Slavný konstruktér Toyoty a Lexusu jde do důchodu.  Jak změnil automobilový průmysl?
Přečtěte si také:

Slavný konstruktér Toyoty a Lexusu jde do důchodu. Jak změnil automobilový průmysl?

Inženýři Lexusu se ve velké míře věnovali podvozku, který by měl nyní být o něco sportovnější. Odlehčeno bylo také několik zásadních komponent, jmenovitě pružiny, ramena, stabilizátory a další prvky zavěšení. Nové IS rovněž nabídne jako součást paketu Dynamic Handling adaptivní tlumiče.

Vzadu jsou nyní svítilny propojeny horizontální linkou, která auto opticky rozšiřuje
Standardně je nabízen osmipalcový infotainment, volitelně lze zvolit 10,3palcový

Nové IS se bude na severoamerickém trhu nabízet se dvěma motory z předchozícho provedení. Zážehový přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr IS 300 (177 kW/240 koní) spolupracuje se šestistupňovým automatem, který hnací sílu přenáší na zadní kola. Pokud si zájemce vybere 4x4, dostane už vidlicový šestiválec s objemem 3,5 litru (191 kW/260 koní), ale označení zůstává stejné - IS 300. V tomto případě se o přenos hnací síly stará osmistupňový automat. Vrcholem nabídky je provedení IS 350 se stejným 3,5litrovým V6, naladěným na 229 kW/311 koní. Tento model je k dispozici s pohonem zadních i všech kol.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?