Zatímco tištěné časopisy byly zdrojem automobilových novinek po celá desetiletí, sociální média, blogy a kanály na Youtube se staly jedním z hlavních zdrojů automobilového obsahu. Sociální média jsou také nezbytnou součástí nákupu a prodeje ojetých vozů a stále větší oblibu si v tomto směru získává Instagram. Právě na tuto sociální síť se zaměřila britská platforma CarFinance 247 zabývající se financováním automobilů. Výsledkem je žebříček nejlepších automobilových značek sestavený podle množství příspěvků na Instagramu.
Kdo by hádal mezi nej značky na Instagramu takovou Alfu Romeo, ten by se hodně spletl. Ta se 3,4 miliony příspěvků skončila až hluboko v poli, těsně před Škodou s rovnými třemi miliony. A špatným tipem je i Ferrari, které skončilo až šesté (25,9 milionu příspěvků), jen těsně před Porsche, jež jich podle průzkumu mělo o 200 tisíc víc. Příliš se nevyznamenaly ani takové značky jako Lamborghini (20,4 mil.), Rolls Royce (5,3 mil.) či Aston Martin (4,4 mil.). Ty totiž předběhl Nissan (24,8 mil.), Volkswagen (21,3 mil.) i Jeep (20,8 mil.).
2. Honda – 51 milionů
3. Ford – 37 milionů
4. Toyota – 35,2 milionu
5. Audi – 31,3 milionu
6. Ferrari – 25,9 milionu
7. Porsche – 25,7 milionu
8. Nissan – 24,8 milionu
9. Volkswagen – 21,3 milionu
10. Jeep – 20,8 milionu
Mezi auta nejčastěji fotografovaná pro Instagram patří Audi. V Top 10 se značka se čtyřmi propojenými kruhy umístila na 5. místě s 31,3 milionu příspěvků, zatímco Mercedes-Benz se mezi vyvolené vůbec nedostal. Daleko lépe než tyto pro mnohé „snové“ značky se umístily ty mnohem tuctovější. Překvapením je druhá Honda (51 mil.), třetí Ford (37 mil.) a především v elitní desítce čtvrtá Toyota (35,2 mil.).
Jasným vítězem a králem Instagramu se ale stalo BMW s 66,7 milionu příspěvků. Není divu, bavorská značka dlouhodobě patří k nejpopulárnějším na trhu.
Zdroj: CarFinance 247