Sci-fi interiér a samé hybridy. Český Hyundai Tucson láká na odvážný styl

15.09.2020
přidejte názor
  • Kompaktní SUV Hyundai Tucson, které se vyrábí v Nošovicích, se předvedlo v nové generaci

  • Ta vsadila na extravagantní design karoserie, vzdušná kabina s displeji je pak střižena ve stylu sci-fi

  • Tucson 2021 mírně povyrostl a potěší české chalupáře, do kufru naloží 620 litrů

  • Pod kapotou budou už jedině hybridní motory, chystá se i varianta do zásuvky

Ještě do konce letošního roku by se měl v showroomech Hyundai v Česku objevit nový Hyundai Tucson. Kompaktní SUV, které vzniká také v domácí továrně v Nošovicích, má s minulou generací pramálo společného. Vsadilo totiž nejen na extravagantní design a futuristický interiér, ale i na hybridní motory pod kapotou a k tomu balík nových elektronických asistentů.

Nový Hyundai Tucson modelového roku 2021 narostl jen mírně. Na délku mu nově naměříte 4,5 metru, což je o dva centimetry více než u minulé generace. Výška a šířka se změnily jen o půl centimetru. I tak se ale v kufru podařilo nalézt mnohem více místa než u odcházející verze. Ta v základním uspořádání nabízela 513 litrů kapacity, nyní to bude 620 litrů. Znamená to, že překoná svého úhlavního nepřítele Škodu Karoq s 521 litry.

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4x4 DSG: Lídr třídy
Přečtěte si také:

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4x4 DSG: Lídr třídy

Prostornost ale nemá být jediným lákadlem. V poměrně přeplněné kategorii kompaktních SUV vsadil Tucson 2021 na nápadný střih. Maska chladiče s velkými lamelami se na stranách neznatelně proměňuje nejprve v diodová denní světla. Světlomety pak najdeme v rozšířených bocích předního nárazníku. Záď zase protíná diodový pás se čtyřmi zkosenými brzdovkami. Velmi nápadné jsou ale i linky na boku karoserie, zejména s výrazným lomením v předních dveřích.

V kabině hrají hlavní roli displeje, klimatizace ale nepřišla o vlastní panel
Záď nového SUV zdobí diodový pás, výrazné jsou i samotné brzdovky

Uvnitř se očividně hraje na čistý design. Většina tlačítek se redukovala do dotykového panelu, klimatizace má naštěstí vlastní ovladače. Nad ní je širokoúhlá obrazovka zábavního systému s navigací. Výdechy ventilace jsou na bocích palubní desky integrované do dekoračních lišt. Řidič dostane nový volant s koženým a kovovým dekorem. Klasické budíky pak nahradil displej, jenž volně vystupuje do prostoru. Snímky odhalují i různá barevná provedení kabiny, zadní sedadla ani kufr ale vidět nejsou.

Plug-in bude příští rok

Hyundai Tucson 2011 bude mít pod kapotou jen hybridy, ať už v jejich mild-, full- nebo plug-in podobě. Základem budou třiválcové zážehové motory Smartstream o objemu 1,6 litru, které se budou prodávat s výkony 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Vznětový je pak 1.6 CRDi (100 kW / 136 k). Všechny jednotky jsou vybaveny 48V sítí se startér-generátorem, jde tedy o mild-hybridy.

Full-hybridem je motor 1.6 T-GDI HEV, který má v kombinaci s elektromotorem výkon 169 kW (230 k). Nabízet se bude jak s pohonem předních, tak všech kol. Auto ujede několik málo kilometrů čistě na elektřinu. Pak by se měl v nabídce objevit ještě plug-in hybrid o síle 195 kW (265 k), podle informací Hyundai by se měl i spolu s top výbavou N Line na trhu objevit během začátku příštího roku.

Vyzkoušeli jsme inteligentní manuální převodovku Kia. Má funkce známé z automatů
Přečtěte si také:

Vyzkoušeli jsme inteligentní manuální převodovku Kia. Má funkce známé z automatů

Zajímavé jsou i převodovky. Kromě šestistupňového automatu pro full-hybrid a sedmistupňové dvouspojkové „skříně“ pro vybrané motory, bude k mání také nový šestistupňový manuál iMT s elektronickou spojkou. Ta se už postupně objevuje v některých vozech Hyundai a Kia. Výhodou je hlavně fakt, že s ní lze třeba během popojíždění v zácpě fungovat téměř jako s automatem.

Ostatně na elektroniku vsadil nový Tucson modelového roku 2021 také. Nebude chybět adaptivní tempomat, systém pro jízdu v pruhu nebo čtečka dopravních značek. Podle nich může pak upravovat rychlost. Při vystupování z vozu upozorní posádku na nebezpečí, lepší bude i monitor mrtvého úhlu, který v případě hrozícího střetu zobrazí záběr z kamer na středovém displeji. Samozřejmostí je sada airbagů včetně toho mezi řidičem a spolujezdcem. Ten se také začíná objevovat v nových vozech, protože by měl být brzy na evropských silnicích povinností.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?