Hyundai odhalil novou generaci modelu i10. Novinka je větší, prostornější a vypadá opravdu dobře

přidejte názor
  • Hyundai veze do Frankfurtu novou generaci modelu i10

  • Novinka je oproti předchůdci delší a širší, zároveň je také nižší. Velikost zavazadelníku se mezigeneračně nezměnila

  • V nabídce najdeme litrový tříválec a čtyřválcovou dvanáctistovku

Jednou z hlavních novinek nadcházejícího frankfurtského autosalonu bude v případě značky Hyundai nová generace malého modelu i10. Jak už to tak v dnešní době chodí, také tuhle novinku si můžeme prohlédnout v předstihu, protože automobilka s odhalením až do Frankfurtu nečekala. Stručně řečeno, nová i10 je větší, v interiéru prostornější, nabídne spoustu asistenčních systémů a kromě toho vypadá alespoň na fotkách opravdu dobře.

Mohou za to hlavně nové proporce vozu, protože Hyundai opustil koncepci miniaturního MPV. Nová i10 je o dva centimetry nižší, ale zároveň o dva centimetry širší, nabízí o plné čtyři centimetry větší rozvor náprav, ale celkově je delší jen o pět milimetrů, takže má kratší převisy. Právě proto už na první pohled působí mnohem dynamičtěji, což nakonec podtrhuje také výrazná maska chladiče, možnost pořídit až šestnáctipalcová kola a nechybí ani dvoubarevná karoserie.

Hyundai chystá ještě ostřejší i30 N, která vznikne pouze v počtu 600 kusů. Dočkáme se nového rekordu na Ringu?
Přečtěte si také:

Hyundai chystá ještě ostřejší i30 N, která vznikne pouze v počtu 600 kusů. Dočkáme se nového rekordu na Ringu?

Díky výrazně delšímu rozvoru se mohou zejména zadní cestující těšit na více prostoru pro nohy. Hyundai slibuje rovněž velké odkládací přihrádky (třeba ty ve dveřích) a široké možnosti individualizace dané přítomností čtyř různých barevných variant interiéru. Zavazadlový prostor nabízí 252 litrů. Tato hodnota se oproti předchůdci tedy nezměnila. Nakládací hrana je ale umístěná o 29 mm níže.

Pro začátek prodejů Hyundai nachystal dvě zážehové atmosféricky plněné jednotky. Ta základní má objem jednoho litru, tři válce a parametry 49 kW (67 k) a 96 Nm. Silnější alternativu představuje čtyřválec o objemu 1,2 l nabízející 62 kW (84 k) a 118 Nm. Pro obě jednotky bude dostupná pětistupňová manuální převodovka, kterou mohou zájemci vyměnit za pětistupňovou robotizovanou převodovku. Na kompletní technická data si musíme ještě chvilku počkat.

Samozřejmostí je také propracovaná konektivita, takže i malá i10 nabídne Apple CarPlay, Android Auto a možnost vzdáleného přístupu do vozu přes aplikaci chytrého telefonu. Chybět nebudou ani asistenční systémy typu hlídání jízdních pruhů, sledování únavy řidiče, automatického přepínání dálkových světel nebo přednárazového systému. Kdy přesně vstoupí nová i10 na trh, to Hyundai zatím neoznámil.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?