Osmičková řada se ve všech svých verzích drží osvědčeného receptu, který používala dřívější řada 6. Po kupé a kabrioletu zde tedy máme i Gran Coupé – čtyřdveřovou verzi, která se bude přetahovat o zákazníky s Porsche Panamera, Mercedesem-AMG GT či CLS nebo Audi A7 v jeho nejsvižnějších provedeních.
BMW 8 Gran Coupé měří na délku 5082 mm, šířka je 1932 mm a výška 1407 mm. Je tedy o 239 mm delší, 30 mm širší a 66 mm vyšší než kupé. Rozvor o délce 3023 mm se od dvoudveřového provedení liší o 201 milimetrů, hmotnost vzrostla zhruba o 70 kilogramů.
Základem nabídky jsou třílitrové řadové šestiválce. Benzinová M840i má výkon 250 kW (340 k), dieselová M840d pak 235 kW (320 k), přičemž zážehový motor můžete mít jako jediný z celé motorové palety s pohonem zadních kol. Prozatímním vrcholem je M850i xDrive s 390 kW (530 k) a 750 Nm, která zrychlí na 100 km/h za 3,9 sekundy. Těšit se můžeme i na provedení M8 s 441 kW (600 k) a ultrarychlou M8 Competition s 460 kW (625 k), které budou představeny v blízké budoucnosti.
Jakožto nejpraktičtější z osmiček se Gran Coupé může pochlubit kufrem o objemu 440 litrů a opěradly zadních sedadel dělenými v poměru 40:20:40. Homologované je jako pětimístné, ale samotné BMW uvádí, že realistická konfigurace jsou čtyři dospělí a jeden trpaslík. Pokud zatoužíte po sportovním vyžití, o osmiválcového provedení dostanete M sportovní diferenciál, brzdové kotouče o průměru 395 mm nebo lehká 20“ kola, obutá do pneumatik se sportovní směsí.