I v dnešní době se pořád najde spousta lidí, kteří kategorii crossover odsuzují. Zejména pokud jsou takové vozy spojeny se jmény, která se v minulosti týkala sportovněji střižených vozů. Například Ford se nebál použít označení Mustang pro elektrický crossover a koncem roku 2019 uvedl na trh malý crossover pojmenovaný Puma. Úspěch u reálných zákazníků se dostavil v obou případech. Z Pumy se dokonce stal aktuálně nejprodávanější model značky Ford v Evropě.
Z pohledu statistik jde o zajímavý moment, protože se dosud ještě nikdy v historii nestalo, aby měl Ford na místě svého v Evropě nejprodávanějšího vozu model spadající mezi crossovery. Jenže tradiční modely typu Fiesta a Focus se aktuálně zas tak velkému zájmu ze strany zákazníků netěší. Zatímco v případě Pumy bylo za prvních šest měsíců letošního roku prodáno v Evropě 83 246 vozů, Fiesta skončila s výsledkem 63 078 na třetím místě a Focusu patří dokonce až šestá příčka (48 651 vozů). Minulý rok přitom skončila Puma třetí, právě za Focusem a Fiestou.
Jak připomínají Automotive News Europe, meziroční propad Focusu na evropském trhu dosáhl čtyřiceti procent, v případě Fiesty činí meziroční propad prodejů 9,4 %. Minulý rok byl výrazně ovlivněn pandemií koronaviru a letos už řada modelů zaznamenala opětovný nárůst. V těchto dvou případech to ale neplatí.
Ford Puma se dostal za prvních šest měsíců letošního roku mezi malými SUV dokonce před Dacii Duster nebo Hyundai Kona. V tomto segmentu patří Pumě celkové čtvrté místo za Peugeotem 2008, Renaultem Captur a Volkswagenem T-Cross.
Také na českém trhu se Puma těší velkému zájmu. Podle statistik SDA jde za prvních šest měsíců roku 2021 o jednoznačně nejprodávanější Ford u nás. Registrováno bylo 1186 kusů, což představuje meziroční nárůst o bezmála 300 procent.
Puma se vyrábí v rumunské Craiově a také tento závod byl postižen nedostatkem čipů. Podle Automotive News Europe ale za nárůstem prodejů u tohoto modelu není žádné upřednostnění na úkor ostatních, jak se to stalo u klasického benzinového Mustangu, který musel ustoupit elektrickému Mustangu Mach-E. Prioritu má údajně pouze zájem zákazníků a snaha splnit emisní limity. Faktem ale také je, že Puma technicky vychází z modelu Fiesta, nicméně základní cena je oproti malému hatchbacku podstatně vyšší. Na českém trhu činí rozdíl 130 tisíc. Ve stejné výbavě a se stejným motorem je pak Puma dražší o 50 tisíc.