Do Evropy přichází nejrychlejší pětimístný Ford, jaký jste si tu kdy mohli koupit. Na Mustang Mach-E GT si připravte dva miliony

12.07.2021
1 nový názor
  • Ford začíná v Evropě prodávat vrcholnou verzi svého elektrického crossoveru Mustang Mach-E

  • Provedení GT slibuje parametry 487 koní a 860 Nm. Zrychlení na 100 km/h je záležitostí na 3,7 s

  • Mach-E GT nabízí také tlumiče MagneRide, větší brzdy, dvacetipalcová kola a sportovně laděný interiér 

  • Na českém trhu bude Mustang Mach-E GT k dispozici příští rok. Zájemci budou potřebovat 1,9 milionu korun

Automobilka Ford v Evropě spouští objednávky na vrcholnou verzi elektrického crossoveru Mustang Mach-E s označením GT. Zájemci mohou očekávat velmi zajímavý dojezd, vysoký výkon, sportovně laděný podvozek a především dynamiku, jakou dosud žádný jiný v Evropě prodávaný pětimístný model této značky nenabízel.

Mustang Mach-E GT je stejně jako dosud nejdražší provedení AWD s prodlouženým dojezdem standardně vybaven dvojicí elektromotorů a baterií s využitelnou kapacitou 88 kWh. U zadní nápravy je ale zcela nový, olejem chlazený synchronní elektromotor s permanentními magnety. Systémový výkon dosahuje hodnoty 487 koní. Vrchol točivého momentu Ford v nedávné minulosti sliboval 830 Nm, realita je ovšem ještě o 30 Nm vyšší. Podobně jako například u Škody Enyaq iV 80x nemáte udávaný maximální výkon k dispozici pořád, nýbrž po dobu pěti sekund.

Zrychlení z nuly na 100 km/h je záležitostí pouze na 3,7 s. Pokud jde o pětimístné, v Evropě prodávané modely Ford, nic rychlejšího jste si tu dosud pořídit nemohli. Dojezd podle normy WLTP by měl být 500 km, přičemž schopnost využít dobíjecí výkon až 150 kW v praxi znamená 99 km dojezdu nabitých během deseti minut.

Je to Mustang? Je to fuk. Elektrický Ford se jménem legendy obstojí sám o sobě
Přečtěte si také:

Je to Mustang? Je to fuk. Elektrický Ford se jménem legendy obstojí sám o sobě

Vrcholná verze elektrického Fordu Mustang Mach-E dostala kromě vyššího výkonu také upravený podvozek. Součástí standardní výbavy jsou adaptivní tlumiče MagneRide, speciálně naladěné na evropské silnice. Ve srovnání s běžnými variantami tohoto modelu stojí GT na o palec širších pneumatikách vyvinutých ve spolupráci s Pirelli a na přední nápravě pak najdete brzdy Brembo s kotouči o velikosti 385 mm.

Na pohled poznáte Mach-E GT podle přepracovaných nárazníků, jiné masky chladiče, lakovaných lemů blatníků a případně také podle oranžové nebo modré barvy karoserie vyhrazené pouze pro tento model. V interiéru pak nemohou chybět sportovní sedadla.

Ford Mustang Mach-E GT dorazí na český trh až příští rok. Oproti aktuálně nejdražší variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol očekávejte příplatek 200 tisíc. Vůz tak bude startovat částkou 1,9 milionu korun. I když se to může zdát jako hodně peněz, rychlejší elektromobil v cenové relaci do dvou milionů budete hledat jen těžko.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?