Další zajímavou novinku pařížského autosalonu představila automobilka BMW, která odhalila novou generaci řady 3. Pro mnichovskou značku jde o velmi důležitý model. Za více než 40 let existence se prodalo přes 15 milionů exemplářů řady 3. Nejnovější provedení G20 zažívá v Paříži světovou premiéru, prodávat se ale začne až 9. března příštího roku.
Nové BMW řady 3 je oproti dosluhující generaci opět o něco větší. Na délku měří 4709 mm (+85 mm), na šířku 1827 mm (+16 mm) a na výšku 1442 mm (+1 mm). Současně byl prodloužen také rozvor náprav (+41 mm) a narostl rovněž rozchod kol vpředu i vzadu (+43 mm, +21 mm). Stejně jako u jiných modelů značky bude i v tomto případě k dispozici hned několik variant. Konkrétně BMW nabídne provedení Avantgarde, SportLine, LuxuryLine a M Sport. Hmotnost mezigeneračně klesla až o 55 kg.
Nově zpracovanému a prostornějšímu interiéru dominuje digitální přístrojový štít. Sympatické je, že BMW ponechalo multimediálnímu systému klasický otočný ovladač, umístěný na středovém tunelu vedle voliče převodovky. Do této oblasti se přestěhovalo také tlačítko pro startování motoru.
Nabídka motorizací možná bude pro někoho trochu zklamáním. Nové BMW 3 zamíří do prodeje téměř výhradně s přeplňovanými čtyřválci. Základem jsou motorizace 318d a 320d. Jde o dvoulitrové naftové čtyřválce nabízející 110 kW (150 k), respektive 140 kW (190 k). Tyto dvě motorizace také jako jediné dostanete s manuální převodovkou. Verze 320d pak bude dostupná ještě v provedení xDrive.
Prozatímním vrcholem je provedení 330d. Jako jediné nabízí šest válců a objem 3,0 l. Maximum této jednotky je 195 kW (265 k) a 580 Nm. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 5,5 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. Paleta zážehových motorizací obsahuje dvě položky, 320i a 330i. V obou případech jde o přeplňované dvoulitry. Slabší disponuje parametry 135 kW (184 k) a 300 Nm, silnější nabízí 190 kW (258 k) a 400 Nm.
V příštím roce bude nabídka ještě rozšířena o očekávaný plug-in hybrid a dorazí i zážehový šestiválec M340i (275 kW/374 k, 500 Nm). Tohle provedení dostane do standardní výbavy aktivní zadní diferenciál, automat a pohon všech kol. Zrychlit z nuly na 100 km/h by mělo za 4,4 s. Nové BMW 3 se bude vyrábět v Německu, ale také v Číně a v Mexiku.