Sháníte slušné ojeté auto do 100 000 korun, do kterého nebudete muset jenom sypat peníze? Nedá se říci, že by byl výběr veliký, ale pár solidních aut se solidní šancí na bezproblémový a levný provoz na trhu je. Vybrali jsme pět takových ojetin.
Ke každé vybíráme také jednu modelovou ojetinu z aktuální inzerce. Nejčastěji z horního spektra nabídky, tedy co nejblíže limitu 100 000 korun, s co nejmladším rokem výroby a nejmenším počtem ujetých kilometrů. Pro tu pak přikládáme základní kalkulaci očekávaných budoucích nákladů, se kterou nám pomohla bezplatná online kalkulačka JITIS.
Ford Focus II 1.6 16V 74 kW
Pokud za sebou nemá druhá generace Fordu Focus špatně opravenou bouračku, nerezaví. A pokud má pod kapotou jednoduchý motor 1.6 16V o výkonu 74 kW, moc trápení vám nepřinese. Většinou to chce jen preventivně vyměnit rozvodový řemen (pokud bývalý majitel nedoloží, kdy a zda vůbec tak učinil naposledy). Pak už jen jezdíte a jezdíte.
Na Focus seženete spoustu druhovýrobních dílů a ani samotné originální produkty či ceny práce nejsou neúnosně drahé. Servis je obecně levnější než na dvojkovou Octavii. Příjemným bonusem je dobře odladěný podvozek (pokud tedy není již po smrti) a komunikativní řízení. Šestnáctistovka vyžaduje jen naprosto základní servis s výměnami oleje po 15 000 km a aspoň trochu rozumné zacházení za studena. Dokud nezačne br ve velkém olej (obvyklý jev po 250 000 km při zanedbané údržbě), je to vlastně nesmrtelné auto. Jen pozor, ať nekoupíte utrápený kus a vylágrovanou převodovkou.
Ford Focus 1.6 16V 74 kW | |
---|---|
cena ojetiny (1.6 16V, rok 2007) | 94 500,- Kč |
stav tachometru | 112 500 km |
zanedbaná údržba | 31 510,- Kč |
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace | 103 385,- Kč |
amortizace | 24 810,- Kč |
náklady na měsíc | 4308,- Kč |
náklady na kilometr | 5,38- Kč |
Renault Clio III 1.2 16V 55 kW
Třetí generace Renaultu Clio se základním motorem 1.2 55 kW je slušné auto. Díky relativně jednoduché konstrukci je servis snadný, řadu úkonů zvládnete i svépomocí. Na druhou stanu zase za servisní práci nevykrvácíte, takže jestli se nechcete umazat, nebojte se svěřit Clio jednou za rok profesionálům. Nic víc než běžnou údržbu a nový olej totiž nepotřebuje.
Chcete si vyzkoušet nejnovější vozy Kia? Projeďte se na testovací jízdě zcela zdarma.
Dvanáctistovka je živá a do města a blízkého okolí bohatě stačí. Pohlídejte si nutnost vymezení ventilových vůlí, ale pokud nekupujete kus s nájezdem přes 150 000 km (do 100 000 Kč ale seženete auta s nájezdem kolem 70 000 km), většinou se vás to ještě týkat nebude. Jedinou slabinou může být stav převodovky a spojky, takže auto vyzkoušejte. Verzi s robotizovaným manuálem berte jen s velkou opatrností.
Tip: Pokud jste fanoušky této značky, prohlédněte si ojeté vozy Renault od autosalonu TUkas. Jejich vozy vlastní certifikát CEBIA, který garantuje uvedený nájezd v km i to, že vůz není zavázaný další straně či kradený. Na vozy zakoupené v jejich provozovnách navíc nabízí výrazné slevy na servisní práce.
Renault Clio III 1.2 16V 55 kW | |
---|---|
cena ojetiny (1.2 16V, rok 2011) | 99 000,- Kč |
stav tachometru | 59 300 km |
zanedbaná údržba | 18 598,- Kč |
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace | 78 373,- Kč |
amortizace | 29 005,- Kč |
náklady na měsíc | 3266,- Kč |
náklady na kilometr | 4,08- Kč |
Škoda Citigo 1.0 MPI
Malá jednoduchá škodovka překvapuje svou odolností a dobrým motorem. Pod 100 000 korun už jdou první kusy se slabším motorem 44 kW, chudou výbavou a trochu větším nájezdem, ale pokud to není vůz zhuntovaný po rozvozu pizzy, vlastně není nutné se něčeho bát. Jednoduchý tříválec má odolné řemenové rozvody. Vyžadují jen někde u 180 000 km preventivní kontrolu, případně výměnu. Na zakarbonování motor netrpí.
Jasně, Citigo není dálniční stíhač, ale kdo chce spolehlivé auto na přibližování se po městě, o moc lépe nikde koupit nemůže. Na Citigo jsou velmi levné spotřební díly, zaparkujete s ním všude a i praktičnost je poměrně slušná a jde z něj udělat malý náklaďák. Zajímavostí jsou i verze na CNG či s automatem, ale těm se pod sto tisíc ještě moc nechce.
Škoda Citigo CNG 1.0 MPI 50 kW | |
---|---|
cena ojetiny (1.0 MPI CNG, 50 kW, rok 2012) | 99 000,- Kč |
stav tachometru | 62 300 km |
zanedbaná údržba | 13 675,- Kč |
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace | 67 889,- Kč |
amortizace | 28 964,- Kč |
náklady na měsíc | 2829,- Kč |
náklady na kilometr | 3,54- Kč |
Škoda Fabia II 1.4 16V
Kdo potřebuje něco trochu většího a praktičtějšího, toho určitě osloví druhá generace Škody Fabia s velmi povedeným motorem 1.4 16V o výkonu 63 kW. Pokud si pohlídáte výměnu řemenových rozvodů a budete každých 15 000 km jezdit pro nový olej, přežije tenhle motor celou Fabii, která se po deseti letech intenzivního provozu může začít potýkat s mírnou korozí na exponovaných místech.
Velkou výhodou této škodovky je přebytek levných náhradních dílů a skutečnost, že vám ji vždycky opraví skoro všude za pár korun a dobré slovo. Navíc si běžné servisní věci zvládnete udělat sami a není potřeba kvůli nim jezdit do autorizovaného servisu. Jistě, pokud chcete pečlivě i u desetiletého auta vyplňovat servisní knížku oficiálním razítkem, rozmlouvat vám to nebudeme. Jestli nechcete nic vymýšlet a vlastnictví malé škodovky vám není proti srsti, je tohle asi nejlepší ojeté auto do sto tisíc z hlediska dlouhodobých nákladů a zůstatkové hodnoty. Bez diskuse.
Škoda Fabia II 1.4 16V 63 kW | |
---|---|
cena ojetiny (1.4 16V, rok 2007) | 100 000,- Kč |
stav tachometru | 109 400 km |
zanedbaná údržba | 26 050,- Kč |
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace | 94 503,- Kč |
amortizace | 25 526,- Kč |
náklady na měsíc | 3938,- Kč |
náklady na kilometr | 4,92- Kč |
Toyota Yaris II. 1.3 VVT-i
Druhá generace Toyoty Yaris ještě tolik nebojuje s korozí. Pokud má pod kapotou povedený motor 1.3 VVT-i, stojí před vámi vlastně zcela bezproblémové auto, které opět potřebuje jen pravidelný preventivní servis. Třináctistovka je sice trochu citlivá na kvalitu oleje, ale jede pěkně a kdo jí netrápí za studena, tomu vydrží.
Pro Toyotu také platí, že by měla vydržet. Originální díly bývají sice trochu dražší a jejich dostupnost komplikovanější, ale když budete mít štěstí na méně jetý kus, těch investic zas tolik nebude. Potíže s elektronikou jsou Toyotám cizí, takže postupem času budete řešit opravdu jen spotřební věci. Nejlepší je provedení o výkonu 74 kW, vyráběné od roku 2009.
Toyota Yaris II 1.3 VVT-I 63 kW | |
---|---|
cena ojetiny (1.3, VVT-i 63 kW, rok 2008) | 94 000,- Kč |
stav tachometru | 63 500 km |
zanedbaná údržba | 17 150,- Kč |
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace | 84 448,- Kč |
amortizace | 26 366,- Kč |
náklady na měsíc | 3519,- Kč |
náklady na kilometr | 4,40- Kč |
Mám již několik let starší Fiat Punto a jeho spotřeba je opravdu velice nízká. Proto se o něj starám, aby mi vydržel co nejdéle. Nejenže vypadá skvěle, ale také mu prodlužují životnost karoserie a zvyšuji jeho hodnotu. Tomu napomáhá kvalitní autokosmetika, kterou se snažím své auto udržovat v co nejlepším stavu.