Ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) svolal na čtvrtek novináře, aby jim představil plán dalšího rozšiřování dálniční sítě.
I s novým ministrem tak úřad pokračuje v PR postupech zavedených v éře Dana Ťoka: Nastane-li vážný komunikační průšvih, je třeba odvrátit od něj pozornost silným prohlášením nebo velkoústým příslibem. Nebo snad máme považovat za náhodu, že Kremík vyrukoval se svými malůvkami zrovna v době, kdy se na ministerstvo ze všech stran sype kritika kvůli předražené zakázce na nové dálniční známky? Nelibost vyjádřil už i premiér Andrej Babiš. Proto bylo třeba nevoli veřejnosti rychle rozmělnit.
Obrázky zveřejněné na facebookové stránce ministra Kremlíka vypadají slibně, to ano. Je na nich znázorněn jakýsi „superokruh“, který ve vzdálenosti desítek kilometrů obepne Prahu a vytvoří spojení všech páteřních dálnic. Takový projekt by určitě České republice pomohl. Zatím je to ale opravdu jen pár obrázků, nic víc.
https://autobible.euro.cz/v-roce-2020-stat-otevre-jen-21-km-dalnic-jeste-mene-nez-letos/
Myslet na budoucnost je potřeba. Ale ne stavět vzdušné zámky v situaci, kdy se nedaří realizovat ani připravené projekty. Z již naplánované dálniční sítě o celkové délce 2110 km stále chybí zhruba 800 kilometrů, tedy bezmála třetina. Za pomalou výstavbu dálnic pod vládou ANO je ministerstvo kritizováno opakovaně a dlouhodobě. Modernizace D1, která dělá řidičům ze života peklo dlouhými uzavírkami se zcela zbytečným úsekovým měřením, se protahuje. Teď do toho přišla zakázka na elektronické dálniční známky za 400 milionů. O tristní situaci na železnici nemluvě.
Panu ministrovi a jeho podřízeným bychom tedy doporučili, aby ve svých počítačích zavřeli aplikaci Malování a vrhli se na opravdovou práci, kterou od nich voliči očekávají. Velkolepým vizím budoucnosti se klidně mohou věnovat jejich nástupci, až jednou úřad převezmou. Nám by nyní bohatě stačilo, kdyby ANO dalo do pořádku všechny resty, které za dobu svého působení v resortu dopravy samo nahromadilo.