Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům

6 nových názorů
Autor: Redakce

Ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) svolal na čtvrtek novináře, aby jim představil plán dalšího rozšiřování dálniční sítě.

I s novým ministrem tak úřad pokračuje v PR postupech zavedených v éře Dana Ťoka: Nastane-li vážný komunikační průšvih, je třeba odvrátit od něj pozornost silným prohlášením nebo velkoústým příslibem. Nebo snad máme považovat za náhodu, že Kremík vyrukoval se svými malůvkami zrovna v době, kdy se na ministerstvo ze všech stran sype kritika kvůli předražené zakázce na nové dálniční známky? Nelibost vyjádřil už i premiér Andrej Babiš. Proto bylo třeba nevoli veřejnosti rychle rozmělnit.

Ilustrace mají naznačovat možnou podobu dálniční sítě po roce 2030
Nový dálniční okruh by měl mít celkovou délku 442 km a propojit všechny páteřní dálnice

Obrázky zveřejněné na facebookové stránce ministra Kremlíka vypadají slibně, to ano. Je na nich znázorněn jakýsi „superokruh“, který ve vzdálenosti desítek kilometrů obepne Prahu a vytvoří spojení všech páteřních dálnic. Takový projekt by určitě České republice pomohl. Zatím je to ale opravdu jen pár obrázků, nic víc.

https://autobible.euro.cz/v-roce-2020-stat-otevre-jen-21-km-dalnic-jeste-mene-nez-letos/

Myslet na budoucnost je potřeba. Ale ne stavět vzdušné zámky v situaci, kdy se nedaří realizovat ani připravené projekty. Z již naplánované dálniční sítě o celkové délce 2110 km stále chybí zhruba 800 kilometrů, tedy bezmála třetina. Za pomalou výstavbu dálnic pod vládou ANO je ministerstvo kritizováno opakovaně a dlouhodobě. Modernizace D1, která dělá řidičům ze života peklo dlouhými uzavírkami se zcela zbytečným úsekovým měřením, se protahuje. Teď do toho přišla zakázka na elektronické dálniční známky za 400 milionů. O tristní situaci na železnici nemluvě.

Panu ministrovi a jeho podřízeným bychom tedy doporučili, aby ve svých počítačích zavřeli aplikaci Malování a vrhli se na opravdovou práci, kterou od nich voliči očekávají. Velkolepým vizím budoucnosti se klidně mohou věnovat jejich nástupci, až jednou úřad převezmou. Nám by nyní bohatě stačilo, kdyby ANO dalo do pořádku všechny resty, které za dobu svého působení v resortu dopravy samo nahromadilo.

ncylfrpwkh (neregistrovaný)
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům - Autobible.cz ancylfrpwkh [url=http://www.g2bmy3e1ywt54t13lh6ry97a3753s7t6s.org/]uncylfrpwkh[/url] ncylfrpwkh http://www.g2bmy3e1ywt54t13lh6ry97a3753s7t6s.org/
Ilja (neregistrovaný)
A co namalovaly modré straky, nic. Co postavili komáři vydrželo desítky let, to co se polepilo po sametu spadlo, nebo brzy spadne. Čest!
Jirka (neregistrovaný)
Požadavky nikdo nezná. Podle toho, co v panice po zveřejnění vyplavala, tak je cena přestřelená o řád. Na Slovensku je obdobný systém za zlomek naší ceny. A k tomu máme ještě další kšeft za půl miliardy na kiosky, kde budou radit řidičům, jak známky koupit.
Petr (neregistrovaný)
Hlavně pro prodej známek se měl využít datový kanál pro EET, úpravy by udělaly autoři pokladních systémů. Malý jednoduchý eshop alá Asfinag by byl jen jedním z prodejních míst. A mohlo to stát podobně jako na Slovensku.
Karel Endler (neregistrovaný)
Místo, abyste byli rádi, že se alespoň někdo věnuje koncepcím a nejede se výhradně stylem vytloukání klínu klínem, jak v předhozích 30 letech, ještě prskáte. Vezměte to tak, že ten jeden člověk na ministerstvu, co tohle vymýšlí, zase tolik nestojí. Jo a jsem zvědav, kde někdo sežene levnější firmu na ty známky - pokud se tedy bude držet požadavků, které byly vypsány. Jo, ano, nějakou garážovku nějakého kamarádíčka seženete vždycky, pak to dopadne jako s centrální evidencí vozidel. Jenže to už si asi nevzpomenete, jak to půl roku prakticky nefungovalo a muselo se to celé předělávat.
gi (neregistrovaný)
Prodej a distribuci dálničních známek měly zajišťovat běžné obchody a nemuselo se utrácet 400 milionů za jednoúčelový e-shop.
  • Našli jste v článku chybu?