Porsche 911 GT3 RS byl absolutní řidičský vrchol modelové řady 911. Jasně, vždycky tu byl model 911 Turbo a šílená 911 GT2 RS. Ale právě 911 GT3 RS měla vždycky nejblíž k ideální 911. Ostrý nástroj, který se neztratí ani na okruhu a se kterým se musí řidič trochu snažit, aby si rychlost zasloužil.
Jenže doba se změnila. Nové sportovní modely konkurence mají přeplňované motory a jakkoliv se Porsche snaží vypiplat atmosférický plochý šestiválec k dokonalosti, za současných 520 koní se už dostane jen velice obtížně. Vždyť tenhle motor má omezovač v 9000 otáčkách. Ferrari pak stačí nasadit na svůj osmiválec turba a rázem je tu auto s výkonem 720 koní, které patří do zcela jiné ligy.
Doporučujeme Test Porsche 911 Carrera 4 GTS: Obehraná písnička
Z Porsche 911 GT3 RS se také během let vytratila jistá konstrukční jednoduchost, příznačná pro dřívější modely. Aktuální verze má aktivní natáčení zadní nápravy, adaptivní podvozek, dvouspojkovou převodovku, elektronicky řízený diferenciál... Inu, už je to spíše pojízdná laboratoř.
Ale čert to vem. Nová 911 GT3 RS je prostě fantastická a jestli na ní těch pět milionů máte, běžte je k prodejci Porsche položit na dřevo. Taková auta už brzy nebudou a za pár let budeme rádi, když nám je dovolí provozovat aspoň někde na okruhu.