Razantní snížení cen elektromobilů Tesla způsobilo na trhu s bateriovými vozy velký rozruch. Řadu zákazníků (včetně těch tuzemských) tento krok pobídl k přechodu právě ke značce Tesla, která si tak vylepšila statistiky a přinutila k úpravám cen také některé další automobilky. Z evropského pohledu je důležitý především koncern Volkswagen, jenže jak řekl jeho šéf Oliver Blume pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, žádné dramatické zlevňování Škody Enyaq iV ani jiných koncernových elektromobilů se nechystá. Upozornily na to Automotive News Europe.
Oliver Blume uvedl, že „koncern Volkswagen má jasnou cenovou politiku a že se soustředí na spolehlivost. Zároveň věří v sílu svých značek jejich produktů.“ Podle Olivera Blumeho se chce německý koncern stát světovým leaderem na poli bateriových vozů, ale mělo by tohoto cíle být dosaženo „ziskovým růstem“. Elektrické Volkswageny, Škodovky nebo třeba Cupry Born se proto výrazně zlevňovat nebudou.
Podobný názor jako Oliver Blume zastává šéf automobilky Renault Fabrice Cambolive. „Pokud v průběhu jednoho týdne snížíte ceny automobilů o deset a více procent, odrazí se to na zůstatkové hodnotě a poškodí to stávající zákazníky,“ cituje Automobilwoche šéfa Renault. Ten zároveň dodal, že pro francouzského výrobce je důležitá stabilita.
Porsche možná naopak zdraží
Zatímco Tesla skokově zlevnila své modely a na tento krok kromě čínských automobilek zareagoval na americkém trhu už také Ford zlevněním elektrického Mustangu až o v přepočtu 130 tisíc, u Porsche dost možná půjdou proti proudu. Automotive News Europe s odkazem na blíže nejmenované dealery uvádí, že cena elektromobilů Porsche by v dohledné době měla vzrůst. Údajně je ve hře navýšení až o šest procent.
Z vyjádření mluvčího automobilky pro Automobilwoche vyplývá, že by k tomu mělo dojít s příchodem nového modelového roku a nové ceny by měly být zveřejněny začátkem března. Mluvčí značky Porsche také uvedl, že cenové úpravy jsou běžnou praxí.