Volkswagen přiveze na ženevský autosalon plug-in hybridní variantu modelu Touareg, která rozšiřuje portfolio ostrých modelů R. Jde o další elektrifikovaný model, který se zařadí po bok Passatu GTE a připravovaného nového Golfu GTE.
Nový Touareg R vychází ze zážehového provedení klasického Touaregu se zážehovým šestiválcem 3,0 l o výkonu 250 kW (340 koní). Pomáhá mu 100kW elektromotor. Celá soustava dosahuje parametrů 340 kW (462 k) a 700 Nm. Stává se tak nejvýkonnější verzi tohoto SUV. (Nejvýkonnější Touareg se vznětovým osmiválcem dosahuje výkonu 310 kW a 900 Nm.)
Výkon je pochopitelně přenášen na všechna čtyři kola přes 8stupňovou převodovku a středový diferenciál, který funguje také jako rozvodovka. Maximální rychlost plug-in hybridního systému je elektronicky omezena na 250 km/h, respektive na 140 km/h v čistě elektrickém režimu.
Díky 14,1 kWh baterii umístěné v zavazadlovém prostoru zvládá Touareg R ujet čistě na elektrický pohon 43 až 48 kilometrů a zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za pět sekund. Řidič má možnost volit mezi několika jízdními režimy. Podle potřeby může nabití baterie uchovat například pro jízdu ve městě.
Plug-in hybridní Touareg R lze vybavit množstvím volitelé výbavy. Patří do ní mimo jiné infračervená kamera či paket Off-Road pro lepší terénní vlastnosti. Kromě terénních vlastností se může verze R pochlubit také schopností utáhnout až 3,5 tuny těžký přívěs. Naopak objednat nelze aktivní stabilizátory nebo natáčení zadní nápravy, a to kvůli bateriím u zadní nápravy.
Nový Volkswagen Touareg R se začne prodávat v druhé polovině roku 2020.