Volkswageny budou umět vše, ale dovolí jen to, co si zaplatíte. První takový je nový Passat

9 nových názorů
  • Modernizovaný Volkswagen Passat dostal několik zajímavých novinek 

  • Jednou z nich je změna přístupu k nabídce některých funkcí 

  • Modely VW budoucnosti budou umět všechno, ale vy budete moci používat jen to, za co si zaplatíte. Klidně i dočasně

  • Passat v tomto směru představuje pouze začátek, naplno tato taktika nastoupí spolu s elektromobilem ID.3

  • Omlazený Passat kromě toho disponuje spoustou asistenčních systémů, v případě GTE došlo na zvýšení dojezdu v elektrickém režimu 

Automobilka Volkswagen představila minulý týden českým novinářům modernizovaný Passat. Na první pohled se toho zas až tolik neudálo, neboť vůz dostal pouze upravený vzhled a lehce vylepšený interiér, nicméně při bližším zkoumání objevíte novinek více.

Ty možná nejzajímavější se týkají multimediálního systému a konektivity. Do budoucna by se měla změnit současná strategie, kdy si zájemce nějakou funkci nebo prvek koupí a pak to má v autě navždy. Volkswagen naopak vybaví svá auta de facto všemi funkcemi už z výroby, ale zákazník bude moci používat pouze to, za co si zaplatí. Právě omlazený Passat představuje první krok tímto směrem, i když naplno do této éry Volkswagen vstoupí až s modelem ID.3.

Doporučujeme: výběr nejlepších ojetých vozů

Car Net je minulostí, přichází We Connect

Až dosud jsme byli zvyklí na platformu Car Net, modernizovaný Passat je ale spolu s Arteonem prvním modelem, kde přichází novinka v podobě systému We Connect. Všechny varianty už budou mít vestavěnou SIM kartu a připojení na internet. I díky tomu lze nabídnout funkce typu mobilního klíče, tedy možnosti odemykat auto (výhradně na dveřích řidiče) přes chytrý telefon.

Facelift VW Passat: Mild-hybridní diesel, upravený plug-in hybrid a poprvé asistované řízení
Přečtěte si také:

Facelift VW Passat: Mild-hybridní diesel, upravený plug-in hybrid a poprvé asistované řízení

Stejně jako u jiných značek i u VW mohou zákazníci získat tento klíč pro více zařízení (maximum je 15) a navíc ho budou moci různě na dálku sdílet. Volkswagen nabídne mobilní klíč k modernizovanému Passatu na dobu jednoho roku bezplatně, pak si zájemci mohou za poplatek dostupnost této funkce prodloužit. A přesně to je ukázkou, jak budou podobné věci do budoucna u Volkswagenu fungovat.

Zákazníci budou mít účet Volkswagen ID. Po přihlášení konkrétního profilu do vozu se automobil přizpůsobí individuálnímu nastavení dotyčné osoby, ať už co se týká preferovaného zobrazení na přístrojovém štítu, nastavení sedadla, zrcátek, nebo klimatizace. Právě přes tento účet si pak budete pořizovat také další služby a aplikace. Kromě mobilního klíče si můžete zakoupit třeba aplikaci We Park na placení parkovného. Zatím se bavíme u úrovni systému We Connect, kterou automobilka označuje jako 3.1, takže jde v podstatě o drobnosti.

Jaký styl zobrazení vám Passat nabídne, to záleží na nastavení vašeho profilu. Po přihlášení do vozu se řada věcí změní přesně podle vašich představ
Pokud se do auta nepřihlásíte, funguje systém v režimu Host. Ať už v tomto režimu provedete jakékoliv změny nastavení, systém je ukládat nebude

S novou generací modelu Golf přijde úroveň 3.2, kde si budete moci tímto způsobem odemknout i některé další systémy vozu. Například auto sice bude umět navigaci, ale pokud si nepřiplatíte, tlačítko navigace na displeji neuvidíte. Stejně tak bude odpojen třeba prediktivní tempomat. Volkswagen počítá i s možností dokoupit podobné funkce pouze dočasně, takže byste si mohli třeba zaplatit za navigaci pouze tehdy, pokud pojedete na dovolenou.

Koncern VW má dnes 200 dodavatelů software a u různých značek různou elektroniku. Skoncuje s tím nová divize
Přečtěte si také:

Koncern VW má dnes 200 dodavatelů software a u různých značek různou elektroniku. Skoncuje s tím nová divize

Volkswagen ID.3 půjde ještě mnohem dál. V jeho případě mluví automobilka o úrovni systému We Connect 4.0. Zde už budou de facto všechny vyrobené exempláře umět všechno a vy si budete přes svůj účet Volkswagen ID připlácet za to, co zrovna budete chtít. Dostupnost těchto funkcí i jejich cena se bude lišit podle toho, jakou konkrétní verzi auta si koupíte. Třeba dražší provedení ID.3 s lepší baterií nabídnou některé funkce bezplatně na tři roky, u těch levnějších si budete muset začít připlácet už po roce.

Škoda má „Okay, Lauro“, Passat „Ahoj, Volkswagene“

Další multimediální novinkou modernizovaného Passatu je pokročilé hlasové ovládání. Podobně jako nedávno Škoda představila svou variantu, kterou aktivujete hláškou „Okay, Lauro“, si budete moci povídat se svým Passatem po vyslovení hesla „Ahoj, Volkswagene“. Pak už můžete vznášet své požadavky v celých větách. Pokročilé hlasové ovládání je založené na systému Amazon Alexa.

I Škoda už má digitální asistentku. Jmenuje se Laura a jako první ji nabízí Scala a Kamiq
Přečtěte si také:

I Škoda už má digitální asistentku. Jmenuje se Laura a jako první ji nabízí Scala a Kamiq

Co Passat zatím neumí, to je nastavovat tímto způsobem teplotu klimatizace. Když svému Passatu řeknete, že vám je zima, dozvíte se, že hlasové ovládání této funkce není dostupné. Časem by se to ale mělo změnit.

Mimochodem, modernizovaný Passat nabízí možnost ovládat klimatizaci jak přes centrální displej, tak otočnými ovladači. Zdvojené ovládání jedné funkce je asi zbytečné, alespoň si ovšem můžete naplno vyzkoušet, o kolik je „zastaralý“ přístup praktičtější a rychlejší. Stejně tak zatím není možné odesílat do auta trasu, kterou si nastavíte na nějakém zařízení doma. To uměl Passat dříve, ale tato funkce s příchodem nového systému zmizela. Vrátit by se měla příští rok.

Přes nový displej multimediálního systému můžete nastavovat i klimatizaci. V blízké budoucnosti ji bude možné ovládat také hlasem
Nastavování klimatizace hlasem nebo přes displej je sice moderní, ale tradiční ovladače jsou jednoznačně nejrychlejší. V Passatu naštěstí zůstaly

Passat rovněž přichází s konektory typu USB-C, nechybí různé on-line informace, každých pět minut aktualizované dopravní informace a tak dále. Novinka samozřejmě nabízí i Wi-Fi hotspot, ale pokud se k němu připojíte a začnete si třeba na mobilu přehrávat videa z Youtube (jako například naše Videodojmy), budete si za tato navíc stažená data muset připlatit. Automobilka sice slibuje bezplatné používání vestavěné datové SIM karty, to se ale týká pouze komunikace automobilu samotného s okolím. Na data využitá pro zábavu se základní tarif automobilky nevztahuje. Můžete si ale dokoupit určité balíčky, které vám takové využití v předem stanovené míře umožní. Nebo samozřejmě lze automobil připojit na internet přes telefon a stahovat data touto cestou.

Asistované řízení nově do 210 km/h

Kromě novinek z oblasti multimédií a konektivity se změnily rovněž asistenční systémy. Modernizovaný Passat například umí asistovanou jízdu až do rychlosti 210 km/h. Vylepšen byl rovněž posilovač brzd a vůz nabízí také zadní přednárazový asistent.

Ten sleduje okolí za autem ve vzdálenosti 80 m a pokud zaznamená rychle se přibližující automobil, Passat spustí sérii opatření, která by měla vést ke zmírnění následků nehody. Zavřou se okna, přitáhnou bezpečnostní pásy, ale vůz také rozbliká zadní brzdová světla, aby upozornil i řidiče přibližujícího se auta na riziko kolize.

Jednou z dalších novinek faceliftu jsou adaptivní světlomety. Pro svícení je využíváno 32 samostatně ovládaných diod
GTE dostalo o 10 kg těžší baterii s kapacitou zvýšenou na 13 kWh. Podle WLTP ujede v elektrickém režimu 55 km. Využití baterie lze nastavovat

Podobně jako Superb zvládne Passat také zpomalovat před zatáčkami, pokud pojedete s aktivovanými tempomatem. Zajímavá je funkce, kdy můžete automobilu přímo učit, kde přesně v daném jízdním pruhu se má pohybovat. Dělá se to tak, že na zhruba deset sekund převezmete řízení a budete vůz držet třeba blíže pravému kraji. Když pak necháte systém vedení v pruzích pracovat, bude následovat pozici, ve které jste vůz po oněch deset sekund drželi. Současně do nabídky přichází adaptivní světlomety IQ. Light využívající v každém světle 32 samostatně ovládaných. Passat pak dokáže odstínit ostatní řidiče, ale také třeba dopravní značky, aby nedocházelo k oslnění řidiče. Dálková světla se aktivují v rychlosti nad 30 km/h.

Jak jezdí omlazený Passat, to si řekneme až v klasickém redakčním testu. Každopádně zájemci si už mohou objednávat známé motory 1.5 TSI Evo, 2.0 TSI, 2.0 TDI, 2.0 BiTDI i plug-in hybrid GTE, který si v rámci nedávného faceliftu převzala také Škoda Superb.

Jan (neregistrovaný)
Inak Passat nema jednu zasadnu novinku a tym je motor TDi Evo. Co je dost handicap.
Jan (neregistrovaný)
Krasne je to, ze VW a ine automobilky uz nebudu zarabat iba na samotnom aute ale na sluzbach a datach. Cize chcem navigaciu ok, zaplat si data. Mam v aute hospot, fajn opat platim za dat. Chcem mat moznost odomykat auto mobilom? Fajn predplatne na rok. Parada. To je ryza.
Jan (neregistrovaný)
To nasilnici bude sami lempl co nebude umět točit ani volantem natož předvídat situace okolo sebe no máme se na co těšit...
Pavel (neregistrovaný)
Hlavně se budou umět pořád porouchávat protože tam je spoustu nepotřebných kazítek tudíž do 5 let shodit ze skály jelikož oprava takového auta výjde stejně jako to nové doporučuji nekupovat koupit si radši ojeté 15až 20 let staré tam je těh nesmyslů minimum
Krtek (neregistrovaný)
To jsou zas novinky. To už je x let tohle, akorát to nikdo veřejně neprezentuje. Dneska vám všichni v servise a showroomech budou tvrdit, že to nejde, přitom stačí v lepším případě vyměnit kus za kus v horším případě pomačkat pár nastavení přes počítač a auto umí vše. Zdárným příkladem buď start-stop systém...nejde nejde...a dneska vám to vypnou za 2min a 400,- přímo u dealera
Michal Stránský (neregistrovaný)
Já mám VW a už nechci, příští auto už né...Copak to je za sračky, měl jsem před deseti lety FORDA . Deset let jsem nic na něm nedělal... Jen základní věci co se týče brzd a td... Ale tady to v servisu řeším pořád a už mně to nebaví...Ať si to strčí do... ...
Vendys (neregistrovaný)
Do aut už se dávají takové kraviny a nesmysly, že až se něco podělá, můžete to hodit ze skály. Čím složitější auto, tím horší na opravu a hlavně bude to stát ranec..........
JK (neregistrovaný)
ako by som to uz vsetko niekde videl, vid Tesla ;) Je jasne kto dnes udava smer..
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?