Volvo S60 už nemá diesel a vyrábí se v USA. Nechybí ani sportovní verze

21.06.2018
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Volvo S60 doplňuje modely V60 a XC60

  • Využívá prakticky totožnou techniku, ale s dieselem se už nabízet nebude

  • Nechybí ani sportovní verze Polestar Engineered

  • Do 130 km/h zvládne jezdit Volvo S60 „samo“

  • Jako první Volvo se bude S60 vyrábět v USA pro celý svět

Volvo představilo dlouho očekávaný sedan S60, který doplňuje prostřední modelovou řadu po již představeném kombi V60 a SUV XC60. S nimi sdílí také modulární platformu SPA, kterou samozřejmě používá také větší modelová řada 90. Poměrně zásadní změnou je to, že sedan S60 se už nebude prodávat s dieselem. A to ani v Evropě, i když Volvo V60 naftové motory v nabídce má.

Volvo S60 (30) Uvnitř se žádná revoluce nekoná, interiér je bez velkých změn převzatý z modelu V60. Přesto byl palubní infotainment vylepšen
Volvo S60 (51) Technický základ je prakticky shodný s kombi V60. Platformu SPA využívá i větší řada 90. Pod kapotou už nebude diesel

Namísto toho se zájemci dočkají dvou plug-in hybridních variant, T6 a T8. T6 má turbem přeplňovaný dvoulitr a celkový výkon soustavy 340 koní, T8 má dvoulitr přeplňovaný turbem i kompresorem a celkový výkon soustavy přes 400 koní. Obě motorizace standardně pohánění všechna kola. Bez pomocných elektromotorů se bude prodávat například verze T5 s dvoulitrem o výkonu 250 koní, ale přijdou i další provedení.

Vrcholný model T8 lze objednat také ve sportovní variantě Polestar Engineered, která zvedne výkon o dalších 15 koní, zlepší akceleraci a především doplní upravený podvozek, řízení a brzdy. Polestar má samozřejmě také agresivnější nárazníky, nová kola a spoustu dalších detailů.

Doporučujeme: Volvo říká, že auta vyrobená v Číně jsou kvalitnější než ta z Evropy

Sedan S60 je dlouhý 4761 mm, široký 2040 včetně zrcátek, 1431 mm vysoký a rozvor má dlouhý 2872 mm. Hmotnost základního provedení je 1680 kg. Zavazadlový prostor má objem 442 l a jde zvětšít sklopením opěradel zadních sedadel.

Volvo S60 má také, vedle spousty řidičských asistentů, vylepšený systém Pilot Assist. Jedná se o obvyklý soubor jízdních asistentů, který umí v rychlostech do 130 km/h zatáčet, brzdit a akcelerovat. Volvo pro sedan S60 zlepšilo schopnost zatáčet na menším poloměru oblouků.

Automobilka zatím nezveřejnila podrobnosti o dynamických parametrech jednotlivých motorizací, ačkoli některé potenciální zákazníky by určitě mohlo zajímat, jak je na tom Volvo S60 se zrychlením, nejvyšší rychlostí a podobně. Snad se dočkáme později, při podrobnější prezentaci evropské specifikace.

Derwent (neregistrovaný)
Vypadб to docela logicky. Kombнka V60 ukбzalo Volvo na veletrhu v Ћenevм a v jeho paletм motorщ jsou i dva diesely. Sedan S60 se pak pшedstavil ve svй novй tovбrnм v Charlestonu v Jiћnн Karolнnм. A tentokrбt uћ bez dieselщ. Prostм a jednoduљe, pokud pomineme SUV, o kterй je zбjem po celйm svмtм, tak Evropa dбvб pшednost kombнkщm a stбle je zde zбjem o vznмtovй motory. Naopak v USA je klasickэ sedan nutnostн a naftu do osobnнch aut chce иerpat jen velmi mбlo Ameriиanщ. 
  • Našli jste v článku chybu?