Volvo představilo dlouho očekávaný sedan S60, který doplňuje prostřední modelovou řadu po již představeném kombi V60 a SUV XC60. S nimi sdílí také modulární platformu SPA, kterou samozřejmě používá také větší modelová řada 90. Poměrně zásadní změnou je to, že sedan S60 se už nebude prodávat s dieselem. A to ani v Evropě, i když Volvo V60 naftové motory v nabídce má.
Namísto toho se zájemci dočkají dvou plug-in hybridních variant, T6 a T8. T6 má turbem přeplňovaný dvoulitr a celkový výkon soustavy 340 koní, T8 má dvoulitr přeplňovaný turbem i kompresorem a celkový výkon soustavy přes 400 koní. Obě motorizace standardně pohánění všechna kola. Bez pomocných elektromotorů se bude prodávat například verze T5 s dvoulitrem o výkonu 250 koní, ale přijdou i další provedení.
Vrcholný model T8 lze objednat také ve sportovní variantě Polestar Engineered, která zvedne výkon o dalších 15 koní, zlepší akceleraci a především doplní upravený podvozek, řízení a brzdy. Polestar má samozřejmě také agresivnější nárazníky, nová kola a spoustu dalších detailů.
Doporučujeme: Volvo říká, že auta vyrobená v Číně jsou kvalitnější než ta z Evropy
Sedan S60 je dlouhý 4761 mm, široký 2040 včetně zrcátek, 1431 mm vysoký a rozvor má dlouhý 2872 mm. Hmotnost základního provedení je 1680 kg. Zavazadlový prostor má objem 442 l a jde zvětšít sklopením opěradel zadních sedadel.
Volvo S60 má také, vedle spousty řidičských asistentů, vylepšený systém Pilot Assist. Jedná se o obvyklý soubor jízdních asistentů, který umí v rychlostech do 130 km/h zatáčet, brzdit a akcelerovat. Volvo pro sedan S60 zlepšilo schopnost zatáčet na menším poloměru oblouků.
Automobilka zatím nezveřejnila podrobnosti o dynamických parametrech jednotlivých motorizací, ačkoli některé potenciální zákazníky by určitě mohlo zajímat, jak je na tom Volvo S60 se zrychlením, nejvyšší rychlostí a podobně. Snad se dočkáme později, při podrobnější prezentaci evropské specifikace.