Mazda MX-5 nově nabídne vyšší výkon a lepší polohu za volantem i v Evropě

21.06.2018
přidejte názor
Autor: Redakce Autobible
  • Modernizace Mazdy MX-5 byla potvrzena i pro Evropu

  • Dvoulitr se dočká výrazného zvýšení výkonu

  • Mazda prozatím nezveřejnila více fotografií

Před několika dny se poprvé na veřejnost dostaly informace o tom, že Mazda chystá přepracovaný roadster MX-5. Zatímco design se prakticky nemění, pod kapotou se měl objevit výrazně posílený vrcholný dvoulitr. Spolu s tím se měla Mazda MX-5 dočkat třeba i upraveného sloupku řízení. Nyní byly tyto informace potvrzeny. A co je nejdůležitější, modernizace se týká i evropského trhu.

Atmosférický dvoulitr se dočkal významného posílení ze 118 kW (160 k) na 135 kW (184 k) v 7000 min-1. Točivý moment se zvýšil z 200 na 205 Nm v 4000 min-1. Posunul se i omezovač otáček z 6800 na 7500 min-1. Konečně snad motor získá potřebnou „šťávu“, která mu trochu chyběla.

Úpravy na motoru jsou poměrně rozsáhlé. Dvoulitrový čtyřválec dostal upravené sání s cílem dostat do motoru více vzduchu, nové výfukové ventily a odlehčené písty i ojnice. Každý píst je o 27 gramů lehčí, ojnice jsou lehčí o 41 gramů. Úplně nové jsou svody, výfuk nebo setrvačník.

Doporučujeme: Mazda MX-5 1.5 Skyactiv-G130 vs. Fiat 124 Spider

Výsledkem úprav a modifikace spalovacího procesu je vedle zvýšení výkonu také možnost homologovat nové motory dle normy WLTP a Euro 6d-TEMP, bez které se Mazda od září neobejde. Modernizace se ale dočkala i patnáctistovka, i když na potvrzení jejích technických údajů čekáme. Podle dřívějších informací nabídne 132 koní (o dva koně víc) a 152 Nm (o 2 Nm víc) v nižších otáčkách, takže bude mít motor silnější střední pásmo otáček.

Mazda MX-5 má také konečně teleskopický volant, i když podélné nastavení +/- 3 cm není mnoho. Ale aspoň něco. Ve výbavě přibylo pět nových asistenčních systémů, takže Mazda MX-5 bude dávat za řidiče pozor. Vedle monitorování pozornosti, samočinného nouzového brzdění a varování při vyjíždění z mezery nebude chybět třeba čtení dopravních značek či couvací kamera.

Z detailů stojí za zmínku ještě nový design 16" a 17" kol, možnost přiobjednat si hnědou látkovou střechu (dosud byla v nabídce jen standardní černá) a přibudou i nové barvy karoserie. Modernizace se týká jak roadsteru s látkovou střechou, tak provedení RF s pevnou skládací střechou. Modernizovaný model bude možné objednávat od srpna.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?