Více místa, o něco méně výkonu: Jak moc a v čem přesně se nastupující Škoda Superb liší oproti současnému Superbu?

24.07.2023
přidejte názor

Čtvrtá generace Škody Superb se oficiálně představí v listopadu. Nejvýkonnější verze dostane nižší výkon, základem bude mild-hybrid a samozřejmostí je také plug-in hybrid s elektrickým dojezdem 100 km. I ten ale bude mít nižší výkon. 

Škoda už v listopadu představí v pořadí čtvrtou generaci novodobého modelu Superb. Na kompletní data si musíme sice ještě počkat, nicméně automobilka už teď zveřejnila docela dost informací, takže se můžeme v menším předstihu blíže podívat na to, jak moc a v čem se bude čtvrtá generace lišit oproti generaci třetí. 

Více prostoru 

Nový Superb se bude nabízet jak s karoserií liftback, tak jako kombi. V tomto směru tedy zůstává vše při starém. Zajímavé je, že příbuzný v podobě Volkswagenu Passat už na svou tradiční karoserii sedan zanevřel a Volkswagen bude vyrábět pouze Passat Variant. 

Test ojetiny Škoda Superb 3.6 V6: Kdo si chce hrát na prezidenta?
Přečtěte si také:

Test ojetiny Škoda Superb 3.6 V6: Kdo si chce hrát na prezidenta?

Superb čtvrté generace má být ještě prostornější. Liftback je dlouhý 4912 mm, kombi má o 10 mm méně. Mezigeneračně to znamená nárůst o 43, respektive 40 mm. Šířka 1849 mm je ovšem o 15 mm menší, výška narostla o 12 mm u liftbacku a o 5 mm u kombi. Rozvor 2841 mm zůstal shodný. Objem zavazadelníku bude 645 l, respektive 690 l. Bavíme se tak o nárůstu o 20 l u základní verze a o 30 l u kombi. 

O trochu méně výkonu 

Dosluhující Superb je pořád k dispozici v poměrně velkém množství různých variant a s bohatou nabídkou motorizací, přestože Škoda už vyřadila provedení s manuální převodovkou. Kromě plug-in hybridu jsou k dispozici tři benzinové motorizace, dieselové předokolky o výkonu 150 a 200 koní a naftová čtyřkolka spojená se silnějším dieselem. Nejrychlejší benzinová verze má 280 koní a je to historicky nejrychlejší civilní auto, jaké kdy Škoda nabídla. 

Škoda Superb Scout je atraktivní a pohodlná, motor 2.0 TDI Evo zase velmi úsporný (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Škoda Superb Scout je atraktivní a pohodlná, motor 2.0 TDI Evo zase velmi úsporný (první jízdní dojmy)

Nový Superb v některých ohledech bude za tím dosluhujícím zaostávat. Základem bude mild-hybridní čtyřválec 1.5 eTSI o výkonu 150 koní, v nabídce zůstane i dvoulitr TSI (204 k) a nejsilnější možnost představuje opět benzinový dvoulitr, ovšem tentokrát naladěný na 265 koní. Nejrychlejší Superb tudíž trochu zpomalí. 

Naftová část nabídky bude zahrnovat čtyřválec 2.0 TDI ve variantách naladěných na 150 a 193 koní. Také silnější diesel nepatrně ubere ze svého výkonu, ale zájemci mohou být rádi, že vznětové agregáty vůbec v nabídce zůstanou. 

Větší dojezd plug-in hybridu, ale méně koní 

Hodně se změní plug-in hybrid. Jeho základem bude místo stávající čtrnáctistovky TSI modernější čtyřválec 1.5 TSI. Výrobce slibuje dojezd v elektrickém režimu až 100 km, což je téměř dvojnásobná hodnota oproti staré generaci. I zde ale bude nižší výkon. U novinky Škoda udává kombinované maximum 204 koní, stávající generace má 218 koní. 

Vítanou změnou je ovšem možnost nabíjet 25,7kWh akumulátor nového Superbu i stejnosměrným proudem. Systém zvládne výkon 50 kW. 

Schovaný volič převodovky 

Zcela nově bude zpracovaná palubní deska s větším displejem (12,9"). Zajímavá změna se pak týká voliče automatické převodovky. Ten už se nebude nacházet na středovém tunelu, ale bude na sloupku řízení. Rozšíří se rovněž výbava asistenčních systémů nebo „simply clever“ detailů. 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?