Autosalon v Tokiu bude velkou příležitostí pro domácí japonské značky představit řadu divokých modelů, konceptů a vizí, které by se třeba na evropském trhu (nebo kdekoli jinde) nesetkaly s pochopením. Toyota nyní odhaluje první snímky a informace o třech vystavených exemplářích, které v Tokiu zažijí svou premiéru.
Na úvod si vezměme koncept Toyota GR HV Sports, což je vlastně studie hybridní Toyoty GT86 v provedení targa. Divoce tvarovaná příď má evokovat závodní speciál Toyota TS050 Hybrid, se kterým značka závodí v seriéru WEC a v Le Mans. Pokud jde o techniku, právě hybridní pohon je významná novinka.
Toyota neuvádí parametry hnacího ústrojí, ale motor je vpředu a pohání zadní kola, jako u GT86. Zajímavostí je, že ačkoli má vůz automat, může si řidič přepnout řazení do klasického „háčka“ a tahat v obvyklém schématu za řadící páku. To je naprostý unikát. Už jsme sice měli hybrid s manuálem (Hondu CR-Z), ale tohle řešení Toyoty je první na světě. Je možné, že něco podobného dostane i chystaná Supra.
Více o konceptu Toyota GR HV Sports se dočtete v tiskové zprávě:
Doporučujeme: Nejdelší drift na světě nově měří více než 165 km
Druhým zajímavým modelem Toyoty pro autosalon v Tokiu je koncept praktického, ale zároveň stylového křížence mezi MPV a SUV. Tenhle crossover se jmenuje Toyota Tj Cruiser a chlubí se především variabilním interiérem s možností sklopení sedadel do úplné roviny. Pak lze uvnitř převážet předměty dlouhé až tři metry.
I tento koncept crossoveru má pod kapotou hybridní pohon. Skládá se z dvoulitrového čtyřválce a elektromotorů. Ani u Tj Cruiseru ale Toyota základní parametry neuvádí. Koncept má poháněná přední kola, ale možná je i zástavba čtyřkolky. S tím se počítá u sériové platformy TNGA, kterou sériový exemplář dostane. Jméno Tj vzniklo složením počátečních písmen slov Toolbox a Joy.
I ke konceptu Toyota Tj Cruiser vydala automobilka tiskovou zprávu v češtině:
Doporučujeme: Toyota si také patentovala motor s proměnnou kompresí. Má být levný na výrobu
Třetí ohlášenou novinkou Toyoty pro autosalon v Tokiu je luxusní lumuzína Toyota Century, která vstupuje do své třetí generace. Tento výhradně ručně montovaný vůz je určen pro japonské businessmany, kteří dávají přednost limuzínám domácí produkce. Design je velmi konzervativní, jako by zamrzl na počátku 90. let. Ale zákazníci to tak chtějí. Výbava je ale moderní a na palubě najdete vše, co má luxusní limuzína mít, i chladničku na nápoje.
Pod kapotou pracuje pětilitrový osmiválec, poprvé spojený rovněž s elektromotorem. Toyota uvádí, že elektromotor byl zpřevodován tak, aby poskytoval bezhlučnou elektrickou asistenci. S vývozem takové limuzíny do Evropy ale nepočítejte.