Druhá generace Toyoty Mirai radikálně změnila podobu. Stal se z ní velký sedan s nízkou siluetou a elegantní dlouhou kapotou. Automobilka novinku představí na blížícím se autosalonu v Tokiu.
Nová Toyota Mirai je bezmála pět metrů dlouhá (4975 mm), má rozvor 2920 mm a poháněná zadní kola. Technické podrobnosti o pohonu si značka nechává na později. Uvádí, však, že dojezd je „cca 500 km“.
Stejně radikální proměnou jako exteriér prošel také interiér. Na prvních zveřejněných snímcích připomíná spíše modely sesterské prémiové značky Lexus a dominuje mu širokoúhlý centrální displej s úhlopříčkou 12,3".
Toyota přiznává, že jedním z důvodů radikální změny designové koncepce je udělat svůj vodíkový model přitažlivější: „Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem tento vůz jednoduše chtěl; jen shodou okolností je to FCEV,“ říká v tiskové zprávě šéfkonstruktér Jošikazu Tanaka.
Nová Toyota Mirai přijde na trh v roce 2020. Nejprve doma v Japonsku, později se ale bude prodávat také v Evropě. Aktuální Mirai stojí v sousedním Německu 78 600 eur, což v přepočtu dělá více než dva miliony korun.
Toyota investuje do vývoje vodíkového pohonu jako jedna z mála automobilek. Vozy s palivovými články nepotřebují na rozdíl od elektromobilů velké baterie, protože si elektřinu vyrábějí samy. Problém je, že zatím se příliš nedaří vyrábět vodík v průmyslovém měřítku ekologicky udržitelnou cestou a obtížná je také jeho výroba a bezpečné skladování. V České republice se aktuálně nachází jediná čerpací stanice na vodík, ve středočeských Neratovicích. V prvním čtvrtletí příštího roku mají vzniknout další čtyři.