Tesla i Porsche se mohou jít klouzat. Na jejich místo si brousí zuby čínský výrobce mobilů

29.12.2023
přidejte názor

Společnost Xiaomi odhalila svůj první automobil pojmenovaný jako SU7. Má jít o konkurenci Porsche a Tesly, přičemž Xiaomi se chce postupně dostat mezi pětku největších automobilek světa. 

Společnost Xiaomi představila svůj první automobil. Jde samozřejmě o elektromobil s označením SU7. Představitelé čínského výrobce elektroniky, kterého u nás známe spíše díky mobilním telefonům, nemají malé ambice. Jejich novinka má konkurovat vozům Porsche nebo Tesla a Xiaomi se chce postupem času vypracovat mezi pět nejlepších automobilek světa. 

A je pravda, že uváděné parametry elektromobilu SU7 jsou vskutku zajímavé. Pětimetrový sedan kombinující vpředu design vozů McLarenu se zadními partiemi připomínajícími Kiu Stinger se bude nabízet ve dvou verzích. Ta slabší má klasickou 400V architekturu, zatímco silnější dvoumotorová čtyřkolka využívá 800 V. To znamená lepší výkon a zejména rychlejší nabíjení. Baterie mimochodem dodává společnost CATL, kterou využívají i evropští výrobci. 

Ruské kladivo na americkou Teslu se jmenuje Avtotor Amber. Baterky dodá Rosatom, vyrábět se má od roku 2025
Přečtěte si také:

Ruské kladivo na americkou Teslu se jmenuje Avtotor Amber. Baterky dodá Rosatom, vyrábět se má od roku 2025

Základní zadokolka má kapacitu 73,6 kWh a udávaný dojezd 668 km. Nabízí výkon 299 koní, stovku zvládne za 5,28 s a maximálně se rozjede na 210 km/h. 

Téměř 400 km dobije za 10 minut

Výkonnější čtyřkolka pak nabídne 673 koní, stovku za 2,78 s, maximální rychlost 265 km/h a dojezd 800 km. Kapacita baterie je v tomto případě 101 kWh. Nabíjení má být navíc extrémně rychlé. V kombinaci s dostatečně výkonnou stanicí má SU7 zvládnout dobít dojezd 390 km během deseti minut. Nabíjení by navíc nemělo příliš zpomalovat ani za velmi nízkých teplot. 

Xiaomi pak zdůrazňuje i jiné vlastnosti své novinky. Třeba neobvykle velký úložný prostor pod přední kapotou, který nabídne 105 l. Na špičkové úrovni má být také systém autonomní jízdy a infotainment bude vycházet z toho, co známe z mobilů Xiaomi, takže v autě uživatelé najdou spoustu jim dobře známých aplikací. 

Do prodeje se má SU7 dostat během nadcházejících měsíců, výrobu obstará společnost BAIC Group. Není pochyb o tom, že Xiaomi zamíří kromě čínského také na evropský trh. 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?