Semafory s blikající zelenou se poprvé objevily v České republice. Potkáte je v Břeclavi

16 nových názorů
Autor: Redakce
  • V Břeclavi bylo na zkoušku upraveno nastavení semaforů. Poslední čtyři sekundy signálu „Volno“ zelené světlo bliká 

  • Podobně fungují semafory třeba v Rakousku 

  • Zatím jde o dočasné řešení. Testovací provoz skončí 25. října a následně bude vyhodnocen vliv na bezpečnost a propustnost křižovatek

V některých evropských státech, jako například v Rakousku, se na semaforech můžete setkat s blikající zelenou, čímž je signalizován blížící se konec signálu „Volno“. Na českých křižovatkách toto zatím zavedeno nebylo, ale možná se to brzy změní. V Břeclavi byl totiž spuštěn testovací provoz, v rámci kterého bude Centrum dopravního výzkumu zkoumat vliv blikající zelné na bezpečnost dopravy a propustnost křižovatek.

Podle oficiálních informací města Břeclav se délka zelené jako takové nemění. Mění se pouze to, že po dobu posledních čtyř sekund začne zelená na semaforech blikat. Následně se už klasicky rozsvítí oranžová a poté červená.

Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano
Přečtěte si také:

Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano

Blikající zelená se týká pouze takzvaných „tříkomorových návěstidel“, což jsou běžné semafory. Doplňkové zelené šipky neblikají, stejně jako neblikají ani třeba dvoubarevné semafory pro chodce.

Testovací provoz probíhá už od 19. srpna na křižovatkách, které najdeme na silnici I/55 v Břeclavi. Centrum dopravního výzkumu zde provoz monitoruje drony. Právě záběry z dronů pak poslouží k vyhodnocení přínosu takovéhoto řešení. Testování skončí 25. října. Aby řidiči nebyli překvapeni, jsou na všech ramenech dotčených křižovatek instalovány dočasné dopravní značky upozorňující právě na přítomnost této změny.

 

Pepa (neregistrovaný)
To muze vymyslet jen debil.Na to tam je oranzova. Nebo si nekdo mysli, ze budu stavet na blikajici zelenou, kdyz nestavim, ani na oranzovou? To bych se nikam nedostal. Ale v zajmu bezpecnosti bych tam dal jeste fialovou co bude upozornovat na blikajici zelenou, ta upozorni na oranzovou a ta upozorni na cervenou. Pak to bude v zajmu dementni Evropsky Unie hrozne bezpecny, akorat se nikam nedostanem, to ale neni cilem. Cilem je buzerovat lidi, aby prestali premejslet, co jim to ty idioti nahore vlastne narizujou a co tam vlaste delaj, a jestli by nemeli jit do hajzlu kdyz nejsou dusevne normalni.
nemam_jmeno (neregistrovaný)
zdrazeni je nula nic, je to jen o elektronice za at nezeru, kilo navrch. Paradoxne se mi libi spise odpocet do konce cervene zname z ruznych oprav silnic apod., kdy je provoz kyvadlovy a takove semafory informuji ridice, jak dlouho bude cekat... my dohanime ten zbytek sveta proste po svym, pomalu, neuspechat... a jeste nam to bonusove brzdi uredni šiml... bohuzel.
Franta (neregistrovaný)
Řekl bych, že některým řidičům by nepomohlo ani kdyby ten semafor poskakoval. za mě blikající zelená je v pohodě
Nedos (neregistrovaný)
A není na tyhle situace na semaforech ona oranžová barva? Tohle by mělo smysl kdyby semafor měl jenom zelenou a červenou.
Jiří Ullmann (neregistrovaný)
Třeba v Polsku jsem zaznamenal, že je na některých místech "daleko delší" oranžová při změně ze zelené na červenou. To mi přijde praktičtější a jednodušší na implementaci. Pokud tedy řidiči dodrží to, že ten, co je nejblíž a je pro něj nebezpečné zastavit, odjede a ostatní už se do křižovatky nehrnou...
Jan (neregistrovaný)
Když svítí zelená a žlutá, pak vím, že bude červená ?! Nemusí nic blikat a peníze poplatníku by mohly jít na něco užitečnějšího. Kdo zas potřebuje přividělat??
Nikola Rozehnal (neregistrovaný)
Jde o to, že při brždění např s autobusem máte mnohem delší brzdnou dráhu, než osobák a ty 4 vteřiny, kdy svítí oranžová na zastavení nestačí, pokud nechcete mít lidi na čelním skle.. Tedy blikající zelená dá řidičům velkých aut dostatečný prostor na zastavení před rozsvícením červené a eliminuje prudké brždění před semaforem
Renda (neregistrovaný)
A kde prosím svítí oranžová 4 vteřiny v Hradci Králové a i jinde -poctivě měřeno tak dvě vteriny…...a mezi námi to máš kor na větších křižovatkách nad boudou tak za půlkou křižovatky už červenou!!!
Michael (neregistrovaný)
totální nesmysl. jen to zhoršilo provoz. ale v ČR se není čemu divit.
Starší osoba (neregistrovaný)
V komunistickém československu se to objevovalo vyjímečně ve větších městech už asi před 45-50 roky.Nic složitého na tom není.Asi před 3 roky tady na internetu měl někdo dotaz,proč to v dnešní době semafory nemají.Expert vysvětlil,že by KAŽDÝ semafor byl o 1 000 000 Kč dražší a ať si každý spočítá,co by to každé město stálo.
Roman (neregistrovaný)
Dobrý. Ale zamitnou to protože by to stálo moc peněz. Před cca 10lety to takto vysvětlili. Co natom že by se změna dělala při pravidelne prohlídce semaforu.
Panzerfranz (neregistrovaný)
Lepší kdyby blikala červená, že příjde oranžová a zelená, řidiči si zařadili a v klidu a plynule se rozjeli. Blikajicí zelená bude pro české řidiče signál ke rychlení aby ještě stihli projet. V rozvojových zemých jsou vedle semaforu ne zelenou i červenou odpočívače času.
HWSpeedy (neregistrovaný)
A co takhle ouřadové z EU přijmout nařízení na povinnost mít na semaforech odpočty do další změny?
Co socan to hajzel (neregistrovaný)
V takej diere ako je Slovensko to funguje na niektorych miestach uz tak 15 rokov a na dalsich aj odpocitavanie v sekundach.
Sam - Moravský nezávislý komentátor (neregistrovaný)
My normální řidiči to už 40 let známe z ciziny. To jen mileniáni, naši úředníci a policajti, kteří nikdy nikde nebyli objevili Ameriku a teď to budou "zkoušet" a "vyhodnocovat" no to je tedy něco a zrovna v Břeclavi. Už je tam asi burčák?
  • Našli jste v článku chybu?