Automobilka Volvo využila autosalon v Šanghaji k představení svých plánů v oblasti elektromobility. První sériově vyráběný elektromobil této značky dorazí na trh v roce 2019, prodávat se bude po celém světě a jeho výroba bude probíhat právě v Číně. Jako technickým základ poslouží platforma CMA, kterou používá třeba sériová verze čínského modelu Lynk & Co 01.
Na čínském trhu pak stejnou platformu využije pro samostatné modely i domácí značka Geely, která Volvo vlastní. Volvo naznačilo i základní parametry. Akumulátory budou mít kapacitu 100 kWh, automobilka udává poměrně konzervativní dojezd okolo 400 km.
Doporučujeme: Test ojetiny: Volvo XC90 stárne, ale pořád stojí za úvahu
To by značilo spotřebu zhruba 25 kWh na 100 km, což je výrazně více, než co automobilky u podobných vozů obvykle udávají. Ovšem naše zkušenosti z testování elektromobilů ukazují, že právě takový údaj může řidič očekávat v reálném provozu. Cena elektrického Volva se má pohybovat v rozmezí 35 až 40 000 amerických dolarů, tedy zhruba do milionu korun.
Výkony elektromobilů od Volva se mají pohybovat od 100 do 450 kW, což je poměrně velké rozpětí, ale značka se nebude omezovat jen na platformu CMA. Počítá se také s velkým elektrickým crossoverem a sedanem na větší platformě SPA. Volvo chce do roku 2025 prodat milion elektromobilů.