První dojmy: Legenda s naftou pod kapotou

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Doposud nejsilnější vznětový motor v třídě G 

  • Nově řadový šestiválcový motor

  • Výkon 210 kW a maximální točivý moment 600 Nm

  • Chod naftového motoru je tichý a kultivovaný, do kabiny se dostává minimum hluku

U příležitosti testování nové třídy X, Sprinteru 4x4 a Unimogu, jsme měli krátkou možnost vyzkoušet v rakouských Alpách nový Mercedes-Benz G 350d s řadovým, vznětovým šestiválcem pod kapotou.

Nebudeme si nic nalhávat, třída G je legenda, která je tu s námi už od roku 1979. Vývoj probíhal od roku 1972 ve spolupráci Mercedesu s firmou Steyr-Daimler-Puch ve Štýrském Hradci. Už od začátku se kromě armádního využití počítalo, že G bude autem pro volný čas.

Terénní schopnosti jsou brilantní i v zasněženém alpském pohoří

V dnešní době se z třídy G stala spíš módní ikona a pod kapotu tedy vždy patřil silný benzínový motor. Jeho nezaměnitelné, hranaté tvary umí zaujmout a vytvářejí určitý pocit jedinečnosti, kdy v dnešní době podobné terénní automobily „měknou“ a vytrácí se z nich kořeny předchozích generací. Géčko má ovšem svojí vlastní filozofii a za to Mercedesu děkujeme!

Nezaměnitelné, hranaté tvary umí zaujmout a vytvářejí určitý pocit jedinečnosti

V aktuální, velmi inovované generaci bylo Géčko k dostání pouze se zážehovými motory, a to G 500 s přeplňovaným benzinovým čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 422 koní nebo variantě AMG G63, která má rovnou 585 koní. Nový, řadový vznětový šestiválcový motor má výkon 210 kW a maximální točivý moment 600 Nm. Převodovka je automatická, má 9 stupňů a přenáší výkon na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Doposud se jedná o nejsilnější naftový motor, který se do třídy G, kdy montoval a z našeho pohledu je velmi povedený a má rozhodně dostatek výkonu i s těžkým a vysokým automobilem. Chod naftového motoru je tichý, kultivovaný a do kabiny se dostává minimum hluku.

Nově je na zádi třídy G napsáno G 350d – vznětový, řadový šestiválec

Po svezení na zasněžené, alpské silnici jsme okamžitě zjistili, že je to pořád skvělý tereňák, kterého jen tak něco nerozhodí. Stabilita géčka je skvělá a podvozek naprosto brilantně absorbuje veškeré nerovnosti. Zároveň si člověk musel dávat pozor, aby nedostal smyk, protože 600 Nm kroutícího momentu umí s autem v zatáčkách a na sněhu pěkně zamávat a věřte nám, že by opravdu nebylo příjemné „líznout“ zmrzlou metrovou sněhovou barieru podél horské silnice, která je pevná asi jako beton a s novým autem, které nebylo ještě ani představené!

Interiér je kapitola sama pro sebe. V třídě G si zkrátka připadáte jak na luxusní jachtě. Sedí se příjemně vysoko a ty pohodlné, komfortní a masážní sedačky jsou zkrátka fantastické. Nejvíce nás ale zaujal moderní digitální palubní štít ze dvou obřích obrazovek o rozměru 12,3“, opravdu hodně jízdních asistentů a také excelentní ambientní podsvícení celého interiéru, na který jsou použity velmi kvalitní materiály. Každý detail je zkrátka řemeslně zpracován s maximální pečlivostí. Za volantem Géčka zažijete pocit výjimečnosti, za který může pohled přes rovnou kapotu na blikače, které jsou skoro stále na stejném místě jako v roce 79 a přes téměř rovné čelní sklo, které nikde jinde v dnešní době už neuvidíte.

Stabilita géčka je skvělá a podvozek naprosto brilantně absorbuje veškeré nerovnosti

A hodnocení? Na to si musíme počkat až na pořádný test, během dvou dnů nemůžeme naftové Géčko hodnotit. Ale z našeho pohledu dává vznětové G 350d určitě smysl a myslíme si, že bude spíše vhodné pro uživatelé, kteří nebudou automobil chtít používat čistě jako společenský status a budou za ním čas od času chtít něco táhnout nebo s ním vyrazit do terénu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?