Nürburgring je legendární okruh známý po celém světě. Zajímat se o něj relativně nedávno začala i Tesla, která se rozhodla, že zde stanoví nový rekord. Možná si vzpomenete na úvodní neúspěch a na fotky, jak upravený Model S odjíždí na odtahovce. Rekord se ale nakonec stanovit opravdu podařilo, když Model S Plaid proletět slavnou trať v čase 7 minut a 35,6 sekund. Stalo se tak před necelým rokem a byla to velká událost, protože Tesla tím sebrala prvenství domácí automobilce Porsche. Teď se ovšem tabulky přepisovaly znovu.
Porsche před několika lety stanovilo původní rekord modelem Taycan Turbo, tedy druhou nejvýkonnější variantou disponující výkonem 680 koní. Tesla k překonání Porsche potřebovala auto s daleko vyšším výkonem. Model S Plaid nabízí 1020 koní. Elon Musk se na Twitteru chlubil tím, že vůz zvládl Ring za 7 minut a 30 sekund, oficiální čas je ale zhruba o pět sekund horší. Když tedy Porsche nedávno přijelo na slavný okruh se silnějším Taycanem Turbo S, bylo velmi pravděpodobné, že rekord Tesle sebere a přesně to se také stalo.
I Taycan Turbo S je ale pořád výrazně slabší než Model S Plaid. Elektrické hnací ústrojí vyprodukuje maximálně 761 koní. Jenže výkon není vše a dvojnásob to platí na Nürburgringu. Sériový Taycan ve svém vrcholném provedení tak proletěl slavnou trať v čase 7 minut a 33,3 sekund.
Na autě byl navíc pouze Performance Kit, který automobilka začala v Německu nabízet teprve nedávno a pouze pro exempláře modelového roku 2023. Do konce letošního roku ale má být možné dodatečně přidat tuto novinku i na starší automobily. Peformance Kit nepředstavuje žádné dramatické změny. Součástí jsou 21palcové disky RS-Spyder obuté do pneumatik Pirelli P Zero Corsa a nový software systému PDCC tak, aby nastavení podvozku odpovídalo vlastnostem těchto plášťů.
Ačkoliv jsou videa z jízdy Tesly Model S Plaid i z aktuálního pokusu Porsche Taycan Turbo S velmi působivá, faktem je, že mnohem lehčí čtyřdveřové sportovní sedany se spalovacím motorem zvládly zajet tuto trať ještě lépe. Třeba Jaguar Project 8 nabízející výkon pouze 592 koní potřeboval ke zdolání okruhu jen 7 minut a 18,36 sekund.
Informace o tom, že Model S Plaid přišel o titul nejrychlejšího sériově vyráběného elektromobilu na Ringu, přichází jen pár dnů poté, co Tesla oznámila, že Model S Plaid konečně začíná prodávat i na evropském trhu.