Porsche sebralo Tesle titul nejrychlejšího elektromobilu Ringu, přestože Taycan Turbo S je výrazně slabší než Model S Plaid

10.08.2022
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Porsche
  • Porsche se pochlubilo časem 7 minut a 33,3 sekund, který zajel Taycan Turbo S. Ten se tak stal nejrychlejším sériovým elektromobilem Nürburgringu 

  • Dosavadní titul držela Tesla s modelem S Plaid. Zatímco nejsilnější Taycan má 761 koní, Tesla Model S Plaid nabízí 1020 koní

  • Rekordní Taycan dostal paket Performance Kit zahrnující nová kola, lepší pneumatiky a úpravu systému PDCC 

Nürburgring je legendární okruh známý po celém světě. Zajímat se o něj relativně nedávno začala i Tesla, která se rozhodla, že zde stanoví nový rekord. Možná si vzpomenete na úvodní neúspěch a na fotky, jak upravený Model S odjíždí na odtahovce. Rekord se ale nakonec stanovit opravdu podařilo, když Model S Plaid proletět slavnou trať v čase 7 minut a 35,6 sekund. Stalo se tak před necelým rokem a byla to velká událost, protože Tesla tím sebrala prvenství domácí automobilce Porsche. Teď se ovšem tabulky přepisovaly znovu.

Tesla Model S Plaid proletěla Nürburgring za sedm a půl minuty. Je tak rychlejší než Porsche Taycan. Zatím...
Přečtěte si také:

Tesla Model S Plaid proletěla Nürburgring za sedm a půl minuty. Je tak rychlejší než Porsche Taycan. Zatím...

Porsche před několika lety stanovilo původní rekord modelem Taycan Turbo, tedy druhou nejvýkonnější variantou disponující výkonem 680 koní. Tesla k překonání Porsche potřebovala auto s daleko vyšším výkonem. Model S Plaid nabízí 1020 koní. Elon Musk se na Twitteru chlubil tím, že vůz zvládl Ring za 7 minut a 30 sekund, oficiální čas je ale zhruba o pět sekund horší. Když tedy Porsche nedávno přijelo na slavný okruh se silnějším Taycanem Turbo S, bylo velmi pravděpodobné, že rekord Tesle sebere a přesně to se také stalo.

I Taycan Turbo S je ale pořád výrazně slabší než Model S Plaid. Elektrické hnací ústrojí vyprodukuje maximálně 761 koní. Jenže výkon není vše a dvojnásob to platí na Nürburgringu. Sériový Taycan ve svém vrcholném provedení tak proletěl slavnou trať v čase 7 minut a 33,3 sekund.

Na autě byl navíc pouze Performance Kit, který automobilka začala v Německu nabízet teprve nedávno a pouze pro exempláře modelového roku 2023. Do konce letošního roku ale má být možné dodatečně přidat tuto novinku i na starší automobily. Peformance Kit nepředstavuje žádné dramatické změny. Součástí jsou 21palcové disky RS-Spyder obuté do pneumatik Pirelli P Zero Corsa a nový software systému PDCC tak, aby nastavení podvozku odpovídalo vlastnostem těchto plášťů.

Ačkoliv jsou videa z jízdy Tesly Model S Plaid i z aktuálního pokusu Porsche Taycan Turbo S velmi působivá, faktem je, že mnohem lehčí čtyřdveřové sportovní sedany se spalovacím motorem zvládly zajet tuto trať ještě lépe. Třeba Jaguar Project 8 nabízející výkon pouze 592 koní potřeboval ke zdolání okruhu jen 7 minut a 18,36 sekund.

Informace o tom, že Model S Plaid přišel o titul nejrychlejšího sériově vyráběného elektromobilu na Ringu, přichází jen pár dnů poté, co Tesla oznámila, že Model S Plaid konečně začíná prodávat i na evropském trhu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?