Porsche Panamera prošlo faceliftem. Pokud nepatříte mezi znalce automobilky z Zuffenhausenu, pak byste ho zřejmě nepoznali. Z hlediska designu jde totiž jen o nepatrný posun. Asi nejviditelnější změnou je nový diodový pásek na zádi, který koreluje s dalšími novými modely Porsche. K vozu lze také nově dokoupit karbonový paket SportDesign, který ho dozdobí řadou aerodynamických dílů.
Vpředu najdeme větší nasávací otvory, tedy hlavně u top modelu Turbo S. K tomu se hodí i obří disky kol o velikosti 20 nebo 21 palců. Objevily se dvě nové barvy Truffle Brown Metallic a Cherry Red Metallic. Nově je k mání také předělané výfukové potrubí, aby ještě více podtrhlo zvuk vozu.
Větší změny se odehrály pod přední kapotou. Původní model Turbo totiž nahradil výkonnější Turbo S. Ten pohání čtyřlitrový osmiválec o výkonu 630 koní a maximálním točivém momentu 820 Nm. Zaručuje brutální akceleraci z nuly na stovku za 3,1 sekundy, maximum je 315 km/h. Porsche Panamera Turbo S tak patří mezi nejrychlejší manažerské vozy světa.
Druhou novinkou je verze 4S E-Hybrid s nainstalovanou 17,9kWh baterií. Ta umožní dojezd čistě na elektřinu do 54 kilometrů. Díky tomu se model chlubí spotřebou. Tento model zase bude patřit mezi nejrychlejší manažerské hybridy světa. Má totiž výkon 560 koní a s akcelerací z nuly na stovku si poradí za 3,7 sekundy. Maximálně jede 298 km/h. O spotřebě ještě automobilka nehovoří.
Panamera se objevuje také ve verzi GTS, která se tradičně nachází mezi Turbem a 4S. I ta používá dvojitě přeplňovaný V8, jenž je nastavený na 480 koní a 620 Nm. V nabídce zůstávají modely Panamera a Panamera 4, které nyní pohání benzinový V6 s objemem 2,9 litru a výkonem 330 koní.
Porsche Panamera se po faceliftu začne prodávat už v říjnu. Na německém trhu startuje na ceně 91 345 euro, což je v přepočtu 2,4 miliony korun. Pokud ale budete chtít nejvýkonnější Panameru Turbo S, připravte si minimálně 179 737 eur, tedy asi 4,7 milionu korun. Jde o částky včetně německé DPH.