Nejvýdělečnější auto je Porsche 911. S přehledem poráží i Ferrari

přidejte názor
  • Téměř třetina zisku Porsche je zásluhou modelu 911

  • Tento model si přitom koupí jeden z 10 zákazníků značky

  • Ferrari F8 Tributo má 50% marži, ale do kasy Ferrari přispívá pouze 17 %

  • Celosvětové prodeje Porsche 911 za rok 2018 překonaly prodeje všech modelů značek Bentley, Ferrari, Aston Martin a Lamborghini dohromady.

Nejvýdělečnějším automobilem na současném trhu je osmá generace Porsche 911. Vyplývá to ze zjištění Bloomberg Intelligence – výzkumné skupiny agentury Bloomberg, která poskytuje analytické služby například průmyslovým společnostem.

Experti Bloomberg Intelligence vypočítali, že prodeje 911 tvoří téměř 30 % celkových zisků automobilky Porsche. A to i navzdory faktu, že pouze každé 10. prodané Porsche je 911. Ikonický sportovní automobil tak výrazně překonal Ferrari F8 Tributo, Aston Martin DBX, Mercedes-Benz GLE nebo BMW X5, které patří z dlouhodobého hlediska k nejvýnosnějším modelům na současném trhu.

Nová generace Porsche 911 obchodně úspěšně navazuje tam, kde předchozí skončila
Loni se prodalo 35 573 kusů modelu Porsche 911. SUV této značky se prodávají mnohem lépe

Například na Ferrari F8 Tributo má výrobce 50% marži, ovšem do celkového zisku přispívá pouze 17 %. Aston Martin by na modelu DBX měl mít při očekávaných 4500 prodaných kusů 30% marži, ale DBX do společní kasy by mělo přinést 21 % celkového zisku.

Prodejní hity Mercedes GLE a GLS tvoří téměř čtvrtinu přijmu značky, přestože z celkové počtu vyrobených kusů jde o pouhých 9 %. V případě BMW X5 to je 16 % příjmů a 7 % z celkového počtu vyrobených aut.

Poprvé za volantem Porsche 911 gen. 992: Samé špatné zprávy
Přečtěte si také:

Poprvé za volantem Porsche 911 gen. 992: Samé špatné zprávy

Porsche v loňském roce prodalo 256 255 aut. Z toho 35 573 kusů měl na zádi označení 911, přestože se jednalo o výběhový model. Celosvětové prodeje Porsche 911 za rok 2018 překonaly prodeje značek Bentley, Ferrari, Aston Martin a Lamborghini dohromady.

Porsche 911 tak vyrovnává ztrátu právě představeného Taycanu, který je sice velmi žádaným zbožím, ale také si vyžádal investici ve výši 6,6 miliard dolarů. Do černých čísel se Taycan podle odhadů dostane až v roce 2023.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?