Nabídka plug-in hybridních aut se rozšiřuje rychlým tempem. Poslední přírůstek nabízí automobilka Peugeot, která představila model 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) v karosářských provedeních sedanu a kombi. Je zaměřen nejen na nízkou spotřebu a emise, ale i na rychlé svezení.
Základem hybridního systému je přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,6 l o výkonu 147 kW. K tomu se přidává elektromotor na přední nápravě o síle 81,2 kW a další na zadní, naladěný na o něco vyšší hodnotu 83 kW. Výsledkem je kombinovaný výkon 265 kW /360 k a točivý moment 520 Nm.
Peugeot 508 PSE je tak nejvýkonnějším sériovým modelem v historii francouzské automobilky. A to i přes relativně vysokou hmotnost, která se blíží k 1,9 t. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 5,2 sekundy. O solidní dynamice má vypovídat i další naměřená hodnota – z 80 na 120 km/h za tři sekundy. Maximální rychlost má nabíjecí novinka omezenou na 250 km/h.
Auto si s sebou veze baterii s kapacitou 11,5 kWh. To znamená, že by mělo zvládnout ujet na jedno nabití až 42 kilometrů. Peugeot 508 PSE se umí čistě elektricky pohybovat do 135 km/h, i když v takové rychlosti se baterie pochopitelně vyprázdní rychleji. Nicméně dobrou zprávou je, že emise CO2 vyšly Peugeotu na 46 gramů na kilometr (1,7 l/100 km), což v Česku znamená nárok na ekologickou registrační značku EL s řadou výhod.
Kdy se Peugeot 508 PSE objeví v českých showroomech, ještě není zcela jasné, stát by se tak ale mělo během první poloviny příštího roku. Podle spekulací některých zahraničních médií by se později výkonný hybrid mohl objevit i u dalších modelů. Ve hře je například menší Peugeot 308.