Paříž 2016: Koncept Renault Trezor je sportovní elektromobil budoucnosti

přidejte názor
Autor: Redakce

  • Renault Trezor je další z pařížských konceptů 

  • Dvoumístné kupé je poháněno elektromotorem z monopostů Formula E 

  • Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne pod čtyři sekundy 

Na stánku Renault si budeme moci prohlédnout především nový Koleos, ale francouzská automobilka si připravila i jedno překvapení. K vidění je koncept Trezor, což je studie dvoumístného sportovního automobilu. Velký spalovací motor ovšem neočekávejte, o pohon se stará elektromotor.

Renault v tomto případě zužitkoval zkušenosti ze seriálu Formula E, použitý elektromotor je odvozen právě od těchto speciálů. Výkon dosahuje na 260 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 380 Nm. Necelých 1600 kg těžkému automobilu tyto parametry údajně vystačí k akceleraci z nuly na 100 km/h za méně než čtyři sekundy.

trezor_2 Renault Trezor dostal zajímavý design. Otvory na kapotě slouží pro chlazení akumulátorů a vůz je otevírá a zavírá podle potřeby
trezor_1 Trezor je velmi rychlý, akceleraci 0-100 km/h umí za méně než čtyři sekundy. Zároveň ale bude také schopný autonomního řízení

Elektrická energie je uložena v akumulátorech, kdy jedna jejich polovina je vpředu a druhá vzadu. Díky tomu bylo dosaženo ideálního rozložení hmotnosti. Každá sada baterií má vlastní vzduchové chlazení. Kromě elektromotoru pochází ze seriálu Formula E také systém rekuperace energie při brzdění.

Renault Trezor dostal velmi dynamické proporce. Na délku měří 4,7 m, vysoký je ale pouze 1080 mm a jeho šířka dosahuje na 2180 mm. Rozchod obou náprav také překračuje hranici dvou metrů. Vpředu najdeme kola o velikosti 21 palců, vzadu jsou disky o palec větší.

Doporučujeme: Nový Renault Scénic se od základu změnil. Zde je 9 hlavních rozdílů

Základem tohoto automobilu je karbonový monokok, doplněný o trubkový rám. Do dvoumístného rudého interiéru se nastupuje přes otevřenou horní polovinu auta, malé zavazadlové prostory najdete na palubní desce.

Francouzský koncept kromě jiného ukazuje i nový systém Multi-Sense. Ten na rozdíl od současných modelů nabízí režimy Neutral, Sport a hlavně nový režim Autonomous, kdy vůz bude řídit zcela sám.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?