Paradox dnešní doby: Volkswagen bude dále využívat elektřinu vyrobenou z uhlí, aby mohl produkovat ekologicky šetrné vozy

23.06.2022
75 nových názorů
Autor: Tiskový servis Volkswagen
  • Volkswagen bude i nadále využívat ve svých elektrárnách k výrobě elektřiny uhlí

  • Původním plánem byl přechod na zemí plyn, ale v současné době panuje obava, že by takový krok ohrozil výrobu 

  • Herbert Diess upozornil na pomalé tempo budování alternativních zdrojů energie a na možnost zastavení výroby v důsledku nedostatku plynu 

Stávající situace kolem války na Ukrajině a snahy Evropy odstřihnout se od ruského plynu má negativní dopady ve všech možných odvětví a automobilový průmysl není výjimkou. Aktuálně například šéf koncernu VW Herbert Diess upozornil na skutečnost, že odklon od ruského plynu není dostatečně rychlý k tomu, aby v případě přerušení dodávek ochránil provoz německé automobilky. Řešením je uhlí.

Volkswagen totiž provozuje elektrárny, které byly původně uhelné. V rámci snahy o zlepšení životního prostředí je automobilka začala předělávat tak, aby byly schopny spalovat emisně šetrnější zemní plny. Jenže ten zdražuje a panuje reálná hrozba, že ho nebude dostatek. Už začátkem května Herbert Diess řekl pro CNBC, že tyto elektrárny budou o trochu déle fungovat jako uhelné a jak aktuálně píší Automotive News, na tomto rozhodnutí se stále nic nemění.

Volkswagen ID.5 přichází na trh i s novým softwarem. Co všechno umí a jak aktualizace probíhají?
Přečtěte si také:

Volkswagen ID.5 přichází na trh i s novým softwarem. Co všechno umí a jak aktualizace probíhají?

Podle Herberta Diesse se v dlouhodobém horizontu podaří vše vyřešit, aktuálně ale platí, že si Volkswagen možnost vyrábět elektrickou energii z uhlí ponechá. Jde o zajímavý paradox, kdy jsou automobilky z jedné strany nuceny stavět čím dál více ekologická vozidla, nejlépe elektromobily, ale z druhé strany se zejména v Německu řeší, čím nahradit plynové elektrárny, kdy jako nejjednodušší řešení figuruje uhlí.

Herbert Diess zároveň prohlásil, že aktuálně pořád ještě není vidět pokles poptávky navzdory všem komplikacím dnešní doby. Automobilka má objednávky přibližně na jeden rok dopředu.

Johny (neregistrovaný)
A to že se stejné uhlí používá i na výrobu spalovacích aut, které se "tváří" jako euro 6, to nevadí. Že se elektřina používá k výrobě paliv, to taky u spalováku nevadí a že se k dopravě ropy a ropných derivátů používá paliv z ropy, to taky nevadí.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?