Stávající situace kolem války na Ukrajině a snahy Evropy odstřihnout se od ruského plynu má negativní dopady ve všech možných odvětví a automobilový průmysl není výjimkou. Aktuálně například šéf koncernu VW Herbert Diess upozornil na skutečnost, že odklon od ruského plynu není dostatečně rychlý k tomu, aby v případě přerušení dodávek ochránil provoz německé automobilky. Řešením je uhlí.
Volkswagen totiž provozuje elektrárny, které byly původně uhelné. V rámci snahy o zlepšení životního prostředí je automobilka začala předělávat tak, aby byly schopny spalovat emisně šetrnější zemní plny. Jenže ten zdražuje a panuje reálná hrozba, že ho nebude dostatek. Už začátkem května Herbert Diess řekl pro CNBC, že tyto elektrárny budou o trochu déle fungovat jako uhelné a jak aktuálně píší Automotive News, na tomto rozhodnutí se stále nic nemění.
Podle Herberta Diesse se v dlouhodobém horizontu podaří vše vyřešit, aktuálně ale platí, že si Volkswagen možnost vyrábět elektrickou energii z uhlí ponechá. Jde o zajímavý paradox, kdy jsou automobilky z jedné strany nuceny stavět čím dál více ekologická vozidla, nejlépe elektromobily, ale z druhé strany se zejména v Německu řeší, čím nahradit plynové elektrárny, kdy jako nejjednodušší řešení figuruje uhlí.
Herbert Diess zároveň prohlásil, že aktuálně pořád ještě není vidět pokles poptávky navzdory všem komplikacím dnešní doby. Automobilka má objednávky přibližně na jeden rok dopředu.