„Ostrá“ Škoda Fabia se nakonec jmenuje R5. Na chvíli to bude jediný čtyřválec v nabídce

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Škoda oficiálně představila sportovní verzi modelu Fabia, o které se nedávno spekulovalo 

  • Vůz se nakonec jmenuje Škoda Fabia R5

  • O pohon se stará motor 1.4 TSI naladěný na 125 k. Na chvíli to bude jediný čtyřválec v nabídce 

  • Fabia R5 je limitovaná na 1300 exemplářů, prodávat se bude na 21 trzích

Nedávno se na veřejnost z neoficiálních zdrojů dostala informace o tom, že Škoda připravuje sportovně střižené provedení modelu Fabia. Samotná automobilka tuto skutečnost potvrdila, ale nepřímo slibovala tříválcový motor. Dnes byla novinka oficiálně odhalena. Jmenuje se Fabia R5 a vznikla coby oslava letošních úspěchů soutěžního speciálu, který nosí stejné jméno. Poháněna je nakonec čtyřválcem.

Doporučujeme: Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlouhodobém testu — Půl roku s tříválcem

Základem je provedení Monte Carlo kombinující bílou karoserii a černou střechu. Ve výbavě jsou také sedmnáctipalcová litá kola a zájemce si může vybrat jejich barvu. K dispozici je bílá, černá nebo zářivě zelená. Vzhled doplňují ještě nápisy „WRC 2 2017 champion“. V interiéru nic zvláštního nečekejte, výjimkou je pouze sportovní volant a sportovní sedadla.

To nejzajímavější najdeme pod kapotou. Verzi Škoda Fabia R5 totiž pohání čtyřválec 1.4 TSI, naladěný na 92 kW (125 k). Jak asi víte, po nástupu motoru 1.0 TSI už nebylo možné Fabii pořídit jinak než s tříválcem, teď se tedy vrací čtyřválcová jednotka.

Doporučujeme: Test ojetiny — Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zajímavá, ale velmi riziková

Mladoboleslavská novinka bude vždy kombinována s automatickou převodovkou DSG. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 8,8 s a nejvíce se vůz rozjede na 203 km/h. Pro lepší jízdní vlastnosti pak Fabia R5 dostala ještě snížený podvozek a tužší tlumiče. Přepracovaný koncový tlumič výfuku by měl zajistit výraznější zvukový projev.

Jediná čtyřválcová Fabia se v nabídce značky moc dlouho neohřeje. Škoda vyrobí provedení R5 v limitované edici čítající pouze 1300 kusů. Vůz zamíří celkem na 21 trhů. Kromě České republiky to bude také například Slovensko, Švédsko, Finsko, Německo nebo Nizozemsko. Pokud tedy máte zájem, otálet byste neměli. A jestli na vás Fabia R5 nezbude, není nutné házet flintu do žita. Volkswagen už přece prodává Polo GTI s dvoulitrovým TSI o výkonu 147 kW (200 k).

Vitouš (neregistrovaný)
Škodovka prodává tolik aut, že úplně ztrácí motivaci vyhovět větší části zákazníků, kteří by dali přednost jak výkonnějšímu motoru 110kw,tak i manuální převodovce.Nebo je v tom opět koncernová politika, aby nebyla konkurence pro vw polo GTi.Je to velká škoda a absolutní nevyužití svého potenciálu.
kim (neregistrovaný)
Proboha jaké RS? Vždyť tohle se přece dává do Rapidu už celá léta. Odkaz zde:http://www.auto.cz/test-skoda-rapid-spaceback-1-4-tsi-dsg-proc-chtit-spaceback-90276 Moc se to ale neprodává, především kvůli povinnému DSG. Být to dostupné s manuálem asi by prodeje vypadaly jinak. Cituji ze zdroje: "přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 92 kW (vždy jen v kombinaci s DSG) je pak vyloženou vzácností – tuto pohonnou jednotku si vybralo jen 1,4 % zákazníků"
Jookee (neregistrovaný)
Proč tam nedají 110 kW? Vždyť i Ibiza FR jej má :( Kdo si pak koupí dražší (klidně se vsadím, že dražší) a méně výkonnou Fábii? Ale aspoň chválím za snahu...
  • Našli jste v článku chybu?