Opel rozšířil nabídku zážehových motorizací pro všechny verze modelu Insignia o nový motor 1.6 Turbo. Má výkon 147 kW (200 k) v 5500 min-1 a točivý moment 280 Nm je k dispozici v rozsahu 1650 až 4500 min-1. Automobilka se chlubí kombinovanou spotřebou 6,3 až 6,7 litru na 100 km podle provedení a verze.
Přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním se neobejde bez filtru pevných částic, pro který se začíná používat univerzální zkratka OPF, podobně jako DPF pro ten u naftových motorů. To je nutné kvůli plnění normy Euro 6d-TEMP. Nový motor bude dostupný se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Nová osmistupňová skříň k dispozici kupodivu není.
Doporučujeme: Test Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 4×4: Příjemný křižník
S pohonem předních kol a manuálem nebo automatem akceleruje Insignia 1.6 Turbo na 100 km/h za 7,7 s a rozjede se na 235 km/h. Nicméně potenciální klinetelu, zejména tu zahraniční, bude zajímat hlavně rozsah tabulkových emisí 145 až 156 g/km CO2, protože podle toho jim úřednictvo vyměří daně z provozu a registrace vozidla.
V českém ceníku figuruje Insignia s motorem 1.6 Turbo ve verzích Grand Sport a Sports Tourer a výbavě Dynamic za 780 900 Kč, za automat chce automobilka další masivní příplatek 66 000 Kč. Výbava Innovation je pak o 10 000 Kč dražší pro obě verze. V Insignii Country Tourer je tento motor jedinou zážehovou motorizací a prodává se v ní výhradně s automatem za 892 900 Kč.