Nedávný facelift BMW řady 7 vzbudil hodně emocí hlavně kvůli obrovským ledvinkám. Dalo se dopředu očekávat, že stejnou změnou časem projde také odvozený model značky Alpina. Ta změna přichází právě teď, takže obří ledvinky už nabízí také Alpina B7.
Jak výsledek vypadá v kontextu tradičních úprav designu značky Alpina, to můžete posoudit na prvních fotkách. Kromě masky chladiče, která je daná už z výroby, Alpina přidala ještě přepracovaný přední nárazník, decentní zadní spoiler nebo jiný výfuk se čtyřmi kulatými koncovkami. Výfuk je vyroben z nerezové oceli a díky své konstrukci snižuje jak zpětný tlak, tak hmotnost.
Technika samotná se v rámci tohoto faceliftu neměnila. Alpina B7 stále používá dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který disponuje výkonem 447 kW (608 k) a točivým momentem 800 Nm. Upraven byl ovšem software osmistupňové automatické převodovky a jinak naladěný je rovněž systém pohonu všech kol xDrive. Díky tomu se zlepšila hodnota akcelerace z nuly na 100 km/h o jednu desetinu sekundy na aktuálních 3,6 s. Nejvyšší rychlost je stále 330 km/h. Úpravami současně prošel i brzdový systém.
Rozepisovat se o tom, jak moc může být Alpina B7 uvnitř luxusní, nemá příliš velký význam. Zájemci se mohou těšit třeba na obložení dřevem, čalounění kůží Nappa, případně dvě luxusní křesla vzadu, pokud si je tam budou přát. Samozřejmostí jsou také plakety s výrobním číslem konkrétního exempláře, sportovní volant nebo modré a zelené prošívání, jak to známe z jiných modelů této značky.
Pro úplnost dodejme, že základem modelu Alpina B7 je BMW řady 7 s prodlouženým rozvorem náprav. Podle nových norem, který si i zde vyžádaly instalaci filtru pevných částic, si tento luxusní expres řekne v kombinovaném režimu o 11,6 litrů paliva na 100 km.
Upravená Alpina B7 je další ze ženevských novinek. Na trh se dostane v létě.