Nový Ford Focus zhubne 50 kg. Vrcholné RS nabídne 400 koní, ale bude to hybrid

01.03.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Ford Focus se představí až v dubnu na samostatné akci

  • Proti minulé generaci zhubne 50 kg

  • Pod kapotou by se měl objevit i hybridní pohon

  • Mluví se už také o verzi RS, která nabídne 400 koní, ale bude to hybrid

  • Kromě hatchbacku dorazí i populární kombi

Automobilka Ford se nakonec rozhodla nepředstavit novou generaci hatchbacku Focus na autosalonu v Ženevě. Ono se to jeví jako docela logický krok, protože toho bude v Ženevě plno a v té záplavě novinek se pak důležité informace mohou ztratit. Ford proto pro prezentaci Focusu zvolil samostatnou akci, která proběhne v dubnu.

Docela zajímavé informace nyní přinesly nizozemské stránky autointernationaal.nl. Ty uvádějí, že nový Ford Focus díky přepracované platformě a použití nových materiálů na karoserii zhubne mezigeneračně až 50 kg. Změní se také interiér, který by měl působit kvalitnějším dojmem a palubní deska se zjednoduší.

Doporučujeme: Test ojetiny: Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích

Do interiéru se nastěhuje moderní multimediální systém s velkým dotykovým displejem a pravděpodobně přijdou i digitální „budíky“ po vzoru konkurenčního Golfu. Nový Focus dostane vedle sportovně střižené verze ST-Line také přizvednuté provedení Active, podobně jako Fiesta nebo Ka+.

Pod kapotou by se měl objevit mild-hybridní systém s integrovaným startér/generátorem. Otázkou ale zůstává, jestli bude hybrid k dispozici napříč celou modelovou řadou, nebo jen u jedné motorizace. Web autointernationaal.nl uvádí, že mild-hybridní bude také ostrá verze RS kombinující čtyřválec 2.3 EcoBoost s elektromotorem o výkonu 25 koní a točivém momentu 60 Nm. Celkem by tak mohl příští Focus RS dosáhnout na 400 koní.

Pokud jde o základní motorizace, počítejme hlavně s tříválcem 1.0 EcoBoost. Pod kapotou zřejmě ještě bude diesel 1.5 EcoBlue. Časem by měla přijít rovněž plně elektrická verze. V nabídce zůstane i praktické kombi.

Foto: Lukáš Dittrich

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?