Na litrech záleží! Přehled dostupných SUV s velkým kufrem a nejnižší spotřebou

16.11.2020
1 nový názor
  • Na českém trhu jsme hledali SUV, která mají objem kufru alespoň 500 litrů a spotřebu pod 5,0 litru na 100 km

  • Dalším limitem byla i cena 700 tisíc korun. Do této částky se aktuálně vejde 11 modelů

  • Úspěch má hlavně PSA, ve výběru se ale objevují i koncernové vozy včetně Škody Karoq

Říká se, že čeští řidiči přemýšlejí prakticky. Záleží jim tedy hlavně na litrech, ať už jde o velikost kufru nebo spotřebu. V prvním případě hledají co nejvyšší hodnotu, v tom druhém naopak nejnižší. Logicky by jim pak do hledáčku mohla vyjít kompaktní MPV, která díky svému základu v klasických dodávkách nabízí stále nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty. My jsme se ale dnes zaměřili na nejžádanější kategorii v Česku i v Evropě – SUV.

Kritéria přitom nebyla z nejsnadnějších. Do přehledu se mohlo dostat jen takové SUV, které alespoň podle údajů výrobce nabídne v základním uspořádání kufr s kapacitou větší než 500 litrů. Zároveň ale nesmí mít v kombinované spotřebě větší žízeň než na 5,0 litru paliva na 100 km. Posledním limitem byla cena, dali jsme si strop 700 tisíc korun.

Zima se blíží. Vybrali jsme 10 nejlevnějších SUV s pohonem všech kol
Přečtěte si také:

Zima se blíží. Vybrali jsme 10 nejlevnějších SUV s pohonem všech kol

Právě cenový limit se ukázal jako hraniční. I když jde o relativně vysokou částku, seženete za ni dnes jen 11 nových vozů splňujících naše velikostní i provozní požadavky. Je to dáno tím, že tak velký kufr najdete minimálně ve střední velikosti SUV a nízká spotřeba je často vykoupena naftovým motorem pod kapotou. Jak ale ukazuje náš výběr, úsporná SUV umí pít i voňavější ze dvou běžných paliv.

Hned druhý nejlevnější model ze všech, tedy Peugeot 3008, totiž jezdí s benzinovým motorem 1.2 PureTech. Jde o tříválec a spotřeba mu vychází na rovných pět litrů. Zařadili jsme do žebříčku jak odcházející variantu za 530 tisíc korun, tak model po faceliftu, který vyjde už na 562 tisíc. Ostatní vozy ve výběru jsou turbodiesely.

Peugeot 3008 a 5008 už mají české ceny. Hybridní je ale jen jeden z nich
Přečtěte si také:

Peugeot 3008 a 5008 už mají české ceny. Hybridní je ale jen jeden z nich

I mezi nimi vyčnívají modely PSA, které používají vznětový motor 1.5 BlueHDi. Ten se na palubě Citroënu C5 Aircross a Peugeotu 5008 před faceliftem chlubí vůbec nejnižší spotřebou 3,9 litru nafty na 100 km. To koncernoví sourozenci Škoda Karoq a Seat Ateca se se svými vznětovými čtyřválci 1.6 TDI a 2.0 TDI pohybují na shodné úrovni 4,6 litru nafty na 100 km.

V žebříčku najdete kromě Peugeotu 3008 a 5008 před faceliftem ještě Seat Ateca před kosmetickými změnami a Hyundai Tucson v odcházející generaci. Počítali jsme s těmito modely proto, že jsou aktuálně ještě k dostání, například jako skladové.

Přehled SUV s nejnižší spotřebou a největším kufrem do 700 tisíc korun. Vozy jsou seřazené podle ceny

Model Motor Spotřeba Objem kufru Cena
Hyundai Tucson 1.6 CRDi 4,8 l 513/1503 l 509 990 Kč
Peugeot 3008 1.2 PureTech 5,0 l 520/1482 l 530 000 Kč
Peugeot 3008 (fl) 1.2 PureTech 5,0 l 520/1482 l 562 000 Kč
Opel Grandland X 1.5 CDTi 4,1 l 514/1652 l 568 990 Kč
Kia Sportage 1.6 CRDi 4,7 l 503/1492 l 594 990 Kč
Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 3,9 l 780/1940 l 605 000 Kč
Ford Kuga 1.5 EcoBlue 4,0 l 645/1513 l 619 900 Kč
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 3,9 l 580/1630 l 640 000 Kč
Peugeot 5008 (fl) 1.5 BlueHDi 4,0 l 780/1940 l 645 000 Kč
Seat Ateca 1.6 TDI 4,6 l 510/1604 l 654 900 Kč
Škoda Karoq 2.0 TDI 4,6 l 521/1630 l 673 900 Kč
Petr (neregistrovaný)
No asi takhle. Zkuste zapomenout na údaje z TP a vezměte auto do běžného provozu a oněch 3,9 l se vám rázem vyhoupne na 6 l. Což je ale rozdíl který ani zdaleka nepřipomíná tolerovanych 10%
  • Našli jste v článku chybu?