Je to k nevíře, ale crossover Mitsubishi ASX se vyrábí už od poloviny roku 2010. Za tuto dobu doznal řady změn. V Evropě byl například nabízen s naftovými motory 1.6 DI-D, 1.8 DI-D+ nebo 2.2 DI-D. Až do posledního faceliftu, představeného na letošním autosalonu v Ženevě, jste pod jeho kapotou mohli najít atmosférický čtyřválec 1.6 MIVEC o výkonu 86 kW (117 k), spojený výhradně s pětistupňovým manuálem a jen s pohonem předních kol, případně ve verzi na LPG.
I po téměř deseti letech na trhu šlo v loňském roce o nejpopulárnější model Mitsubishi. Podle statistik Sdružení dovozců automobilů bylo zaregistrováno 1322 kusů, na druhém místě skončil Outlander s 394 vozy a třetí příčka patřila v průběhu roku uvedené novince Eclipse Cross s 358 exempláři. Za úspěchy vozu, který by byl u řady jiných automobilek považován za výběhový, zřejmě stojí agresivní cenová politika (cena již od 395 000 Kč) i trvanlivost benzínového motoru s nepřímým vstřikováním.
Ten nyní střídá dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k) při 6000 ot./min. a s točivým momentem 195 Nm v 4200 ot./min. Ve zkratce, jednotka z Outlanderu. K mání je v kombinaci s pohonem předních kol a manuální převodovkou, nebo s automatem CVT a pohonem všech kol, řešeným elektricky ovládaným středovým diferenciálem. První jmenovaná verze zrychlí na 100 km/h za 10,2 sekundy, druhá za 12,2 sekundy, maximální rychlost je v obou případech 190 km/h, což představuje nepatrné zlepšení oproti 183 km/h u šestnáctistovky. Vzrostla i hmotnost brzděného přívěsu, o 100 kg na 1300 kg.
V základu Mitsubishi ASX nově jezdí na 18“ kolech, kvůli pozměněnému designu se o chlup zmenšily přední a zadní nájezdový úhel, ale to typického uživatele ASX zřejmě trápit nebude. Ten spíše ocení full LED světla, nový infozábavní systém s 8“ dotykovou obrazovkou a řadu dalších drobných vylepšení. Cena bude zřejmě oznámena při vstupu na evropský trh na podzim letošního roku.