Cena zůstává v případě elektromobilů stále hlavním důvodem, proč spousta zákazníků minimálně v našich končinách upřednostňuje auta se spalovacím motorem. Až na pár výjimek se dnes elektromobily pohybují kolem hranice jednoho milionu korun a výše. V souvislosti s ohlášeným přechodem na bateriové vozy ale automobilky budou muset nabídnout i cenově dostupnější alternativy. V podání značky Škoda to znamená malý crossover, který se bude jmenovat Elroq.
Podle zdrojů Automotive News Europe dorazí tento malý elektromobil na trh v roce 2024. Základem zůstane platforma MEB, která ovšem bude zkrácena. Kapacita akumulátorů tedy bude nižší než u současné Škody Enyaq iV, jednotlivé moduly ovšem zůstanou stejné. Vůz si jich pouze poveze méně. Základní cena Škody Elroq nemá překročit 19 000 eur. Bavíme se tedy o elektromobilu, jehož nejlevnější verze bude stát méně než půl milionu korun.
Aktuálně figuruje na českém trhu takový elektromobil pouze jeden, a sice Dacia Spring s cenou od 450 tisíc. Je to ale vykoupeno velmi skromným výkonem a mírně řečeno vlažnou dynamikou. Výrobce udává zrychlení z nuly na 100 km/h za 19,1 s. Vzhledem k tomu, že Elroq přijde až za tři roky, jeho parametry budou patrně výrazně lepší.
Koncern Volkswagen pak do segmentu malých vozů vyšle ještě další tři podobné elektromobily. V roce 2025 by měl dorazit Seat Acandra. Jak píší Automotive News Europe, půjde o sportovně střižený hatchback. Ve stejném roce přijde rovněž malý crossover VW ID.1 a o dva roky později bude následovat hatchback VW ID.2. Všechny zmíněné malé elektromobily koncernu VW se budou patrně vyrábět ve Španělsku. Uvažuje se o závodu v Martorellu a v Pamploně.
Automobilky prozatím malé hatchbacky z přechodu na elektromobilitu spíše vynechávají, protože velké crossovery typu Škody Enyaq iV si lépe obhájí vysokou cenu. Přesto je už dnes i mezi malými elektromobily z čeho vybírat. Jenže třeba za takový Peugeot e-208 zaplatíte minimálně 800 tisíc a podobně na tom je například také Hyundai Kona Electric nebo Renault Zoe. Stylová Honda e pak vyjde ještě o sto tisíc dráž.