Má to Fabia spočítané? Škoda chystá levný elektromobil, který se vejde pod půl milionu

10.08.2021
8 nových názorů
Autor: Škoda Auto
  • Škoda v roce 2024 uvede malý elektrický crossover Elroq 

  • Jeho základní cena by neměla přesáhnout 19 tisíc eur 

  • S menším odstupem dorazí také koncernoví sourozenci VW ID.1 a ID.2, respektive Seat Acandra 

  • Zmíněné elektromobily by mohly nahradit tradiční malé modely Fabia, Ibiza a Polo 

Cena zůstává v případě elektromobilů stále hlavním důvodem, proč spousta zákazníků minimálně v našich končinách upřednostňuje auta se spalovacím motorem. Až na pár výjimek se dnes elektromobily pohybují kolem hranice jednoho milionu korun a výše. V souvislosti s ohlášeným přechodem na bateriové vozy ale automobilky budou muset nabídnout i cenově dostupnější alternativy. V podání značky Škoda to znamená malý crossover, který se bude jmenovat Elroq.

Podle zdrojů Automotive News Europe dorazí tento malý elektromobil na trh v roce 2024. Základem zůstane platforma MEB, která ovšem bude zkrácena. Kapacita akumulátorů tedy bude nižší než u současné Škody Enyaq iV, jednotlivé moduly ovšem zůstanou stejné. Vůz si jich pouze poveze méně. Základní cena Škody Elroq nemá překročit 19 000 eur. Bavíme se tedy o elektromobilu, jehož nejlevnější verze bude stát méně než půl milionu korun.

Alfa Romeo se pomalu loučí se spalovacími motory. Za šest let už bude prodávat jen elektromobily
Přečtěte si také:

Alfa Romeo se pomalu loučí se spalovacími motory. Za šest let už bude prodávat jen elektromobily

Aktuálně figuruje na českém trhu takový elektromobil pouze jeden, a sice Dacia Spring s cenou od 450 tisíc. Je to ale vykoupeno velmi skromným výkonem a mírně řečeno vlažnou dynamikou. Výrobce udává zrychlení z nuly na 100 km/h za 19,1 s. Vzhledem k tomu, že Elroq přijde až za tři roky, jeho parametry budou patrně výrazně lepší.

Koncern Volkswagen pak do segmentu malých vozů vyšle ještě další tři podobné elektromobily. V roce 2025 by měl dorazit Seat Acandra. Jak píší Automotive News Europe, půjde o sportovně střižený hatchback. Ve stejném roce přijde rovněž malý crossover VW ID.1 a o dva roky později bude následovat hatchback VW ID.2. Všechny zmíněné malé elektromobily koncernu VW se budou patrně vyrábět ve Španělsku. Uvažuje se o závodu v Martorellu a v Pamploně.

Automobilky prozatím malé hatchbacky z přechodu na elektromobilitu spíše vynechávají, protože velké crossovery typu Škody Enyaq iV si lépe obhájí vysokou cenu. Přesto je už dnes i mezi malými elektromobily z čeho vybírat. Jenže třeba za takový Peugeot e-208 zaplatíte minimálně 800 tisíc a podobně na tom je například také Hyundai Kona Electric nebo Renault Zoe. Stylová Honda e pak vyjde ještě o sto tisíc dráž.

moje jméno (neregistrovaný)
Za mě to spočítané nemá. Ale rozhodnou o tom jen a pouze ekoteroristé z Bruselu....
Filip (neregistrovaný)
Jen se směji, protože v roce 2024 bude trh s novými BEV zahlcen levnějšími čínskými značkami a evropské automobilky si v té době už ani neškrâbnou. Ale celkem to bude jedno, protože si v zimních měsících v EU moc nezajezdite (respektive nenabijete). Elektřiny bude v zimě EU velký nedostatek a proto bude velmi drahá , plyn bude také nehorázně drahý, takže se chystejte se uskrovnit, budete rádi, že budete mít co do úst a nezmrznete :)
U N R E A L (neregistrovaný)
Té ceně naprosto nevěřím. Už proto, že dnešní menšinové elektromobily (Eniaq) stojí nějakých 1.2 mega a výše jen proto, že jejich cena je dotovaná z prodeje masověji prodávaných spalovacích aut. Na každého jednoho Eniaqa musí vydělat (o pár tisíc až desítek tisíc zdražená) spalovací Fabia, Octavia, Superb a Kodiaq. Jinak by ten Eniaq stál ještě aspoň o polovinu více. Až se ty masové Fabie a Octavie pod tlakem Brusele pokusí elektrifikovat také, najednou nebude z čeho provádět ten "cenový transfer". Navíc až/pokud se elektroauta více rozšíří (pokud to vůbec umožní rozvodná síť), tak přijde další kolo zdražení elektřiny (ta nyní tak jako tak vyskočí na dvojnásobek a bude jen hůř - Němci už se chystají vypnout své uhelné i JADERNÉ elektrárny). Protože to, co dosud stát vybíral na spotřební dani z benzínu a nafty, to bude potřebovat nově získat od majitelů elektroaut. Že by se uskromnil je naprosté SciFi.
Tomáš Matný (neregistrovaný)
A ještě jedna drobnost. Ekonomicky zmýšlející normální člověk si to nemůže koupit, jelikož po 8mi letech je to neprodejný vrak. Proč? Proto že akumulátory jsou mrtvé. Investice do nových se nevyplatí. Zatím co u spalovacího motoru je situace podstatně příznivější. A průměrný věk osobního auta loni dosáhl 15,3 roku. U elektromobilu je to SCI-FI.
Roman M (neregistrovaný)
Celkom rád by som kúpil 8 ročný elektromobil. Žiaľ (pre mňa) držia cenu celkom dobre :/ Ale môžete poradiť nejaký lacný kus. Slabšia batéria by nevadila.
Tomáš Matný (neregistrovaný)
Cena zůstává v případě elektromobilů stále hlavním důvodem, proč spousta zákazníků minimálně v našich končinách upřednostňuje auta se spalovacím motorem. To si děláte srandu. Hlavní důvod je dojezd a všechny problémy spojené s nabíjením. Člověk který pracovně najede denně 300-500 km a nemá poblíž nabíjecí stanici a možnost dobíjení si takový krám nekoupí.
Honza (neregistrovaný)
A už jste v elektromobilu někdy jel? Platí pravidlo, že kdo jednou EV zkusí, už nechce nikdy zpět! Nabíjení se dá zvládnout během 20 min pauzy na oběd, ovšem ano to by nebylo třeba. Dnešní EV zvládají reálné dojezdy kolem 350 km až 500 km.
Petan (neregistrovaný)
No k té konečné ceně jsem skeptický, vzhledem k tomu, jak se vše zdražuje... pochybuji, že tu cenu dodrží
  • Našli jste v článku chybu?