Seat aktuálně prodává modernizované provedení modelu Leon. Facelift se dotkl i vrcholné verze Cupra. Tu si nově můžete koupit s pohonem všech kol, zároveň ale došlo také k navýšení výkonu z původních 213 kW (290 k) na současných 221 kW (300 k). Oficiální tabulky udávají čas pro zrychlení z nuly na 100 km/h u obou variant stejný, nás ale zajímalo, zda se někde vyšší výkon přece jen neprojeví.
Doporučujeme: Nový Seat Leon Cupra má oficiálně 300 koní a pohon všech kol. Je to nejrychlejší Seat v historii
Minulý týden se v naší redakci zastavil Seat Leon Cupra 300. V rámci testu jsme tradičně změřili i dynamiku. Protože je náš archiv dříve měřených aut už poměrně bohatý, nabídla tato zápůjčka možnost porovnání se starším Leonem Cupra 290, se kterým jsme jezdili minulý rok. V obou případech šlo o základní pětidveřový hatchback s manuální převodovkou. Oficiální údaje slibují čas zrychlení z nuly na 100 km/h shodných 5,8 s. Opravdu ale akcelerují tyto Cupry stejně?
Odpověď vám dá tabulka naměřených hodnot níže. Z našeho měření dokonce vyplynulo, že starší Cupra 290 byla nepatrně rychlejší. To má ovšem svůj důvod. Zatímco minulý rok jsme Cupru testovali v době, kdy měl konkrétní exemplář najeto pár tisíc kilometrů, ta letošní zažila jízdu po mosteckém okruhu a bylo to na ní poznat. Spojka už byla dost opotřebovaná a přední pneumatiky také měly to nejlepší dávno za sebou.
Zrychlení (s) | Seat Leon Cupra 290 | Seat Leon Cupra 300 |
---|---|---|
0-50 km/h | 2,96 | 2,87 |
0-100 km/h | 6,62 | 6,87 |
0-130 km/h | 9,39 | 9,74 |
0-150 km/h | 12,03 | 12,40 |
0-170 km/h | 14,72 | 15,04 |
80-120 km/h (3°) | 3,30 | 3,21 |
80-120 km/h (4°) | 4,51 | 4,29 |
Důkazem je i pružné zrychlení bez řazení. Právě to bylo disciplínou, kdy o deset koní silnější Cupra 300 ukázala, že umí být oproti nepatrně slabšímu předchůdci přece jen rychlejší. A nakonec také graf nejlepších pokusů ukazuje, že řazení trvalo Leonu Cupra 300 o něco déle, přestože řidič byl stejný.
Cupra 300 možná je nepatrně rychlejší ve srovnání s Leonem Cupra 290, pokud má v pořádku pneumatiky a spojku, v praxi ale asi rozdíl nepoznáte. Při akceleraci s manuální převodovkou stejně bude nejvíce záležet na vašich dovednostech a při jízdě po okreskách budete v obou případech na poměry hatchbacků hodně rychlí.